مسؤولان مازندرانی در روزهای شهادت واقعه خان‌طومان به خانواده‌های شهدای مدافع حرم قول دادند که در مسیر شهدا گام بر می‌دارند اما همین مسؤولان زمینه حضور کرباسچی که به شهدای مدافع حرم توهین کرد را فراهم کردند.
کد خبر: ۴۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳ 14 May 2017
 بلاغ، در ایام شهادت شهدای خان‌طومان مسؤولان استان مازندران و شهرستان ساری، برای سرسلامت‌باد نزد خانواده‌های شهدای مدافع حرم رفتند و از ایثارگری‌ها این خانواده‌ها و اقدامات شهادت‌طلبانه فرزندانشان تقدیر کردند.
 
خانواده شهدا نیاز به تقدیر و تشکر از اقدامات مسؤولان نداشتند اما به رسم ادب و میهمان‌نوازی از حضور متولیان استانی خوشحال شده و این اقدام آنها را به فال‌نیک گرفتند.
 
خانواده شهدای مدافع حرم در حضور مسؤولان به هیچ وجه گریه و زاری نکرده و از اینکه پیکر برخی‌‌ها هنوز بر نگشته لب به شکایت نگشودند.
 
مادر یکی از شهدا دو فرزندش را همزمان راهی جبهه خان‌طومان کرد، که یک فرزندش به شهادت رسید و دیگری قبل از شهادت به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
 
خانواده شهدا در این دیدار بر تداوم راه شهدای مدافع حرم تاکید داشتند، حتی شنیده شد که مادر شهید رادمهر به مسؤولان اعزام‌کننده در نبرد با سوریه اعلام کرد که مبدا شهادت محمود را وسیله‌ای برای معاف کردن دیگر پسرانم از حضور در جبهه‌های نبرد با دشمن قرار دهید.
 
مسؤولان در این جلسه قول دادند که از هر وسیله‌ای برای ترویج فرهنگ شهادت اقدام می‌کنند.
 
امروز روز امتحان است، مسؤولان مازندرانی، شنیده شد که قرار است کرباسچی شهردار داری پرونده سنگین قضایی، در استان مازندران به نفع جریان خاصی در همایش انتخاباتی حضور پیدا کند، اما کرباسچی قبل از حضور در مازندران در همایش انتخاباتی روحانی در یکی از استان‌های کشور اظهارات سخیفی را نسبت به شهدای مدافع حرم به کار برد.
 
"نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و فلان و این‌ها. آقا جان! ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود؟ این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که 6 تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند."
 
این اظهارات کرباسچی با واکنش جدی مردم و خانوادهای شهدای مدافع حرم در برخی از نقاط کشور مواجه شد، در استان سمنان مردم گرمسار از حضور کرباسچی در همایش انتخاباتی جلوگیری کردند.
 
مطرح شدن حضور کرباسچی در استان مازندران با واکنش جدی خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان مازندران مواجه شد، مازندرانی که تاکنون 37 شهید مدافع حرم را تقدیم کرد.
 
نکته اینجاست، همان مسؤولانی که روز شهادت خانواده شهدای مدافع حرم برای سرسلامت‌باد محضر این خانواده‌ها رسیدند، امروز زمینه حضور این حامی داعش و جریان فتنه در استان مازندران را فراهم کردند.
 
خانواده شهدای مدافع حرم استان مازندران در مصاحبه‌‌های متعددی از مسؤولان استان درخواست کردند که جلوی حضور همایش انتخاباتی با حضور کرباسچی در استانی که فقط در یک واقعه 13 تن از فرزندان این خاک به شهادت رسیدند و پیکر آنها به آغوش وطن برنگشت را بگیرند.
 
حال نوبت مسؤولان است که به تنها وعده خویش در قولی که به خانواده شهدای مدافع حرم داده‌اند عمل و از حضور کرباسچی در استان مازندران جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار