قائم مقام شوراي هماهنگي تبيلغات اسلامي استان يزد و دبير ستاد استاني بزرگداشت مراسم 14 و 15 خرداد ضمن تشريح برنامه‎‎هاي مناسبت‎‎هاي پيشرو در استان، از برنامه‏‏ريزي براي اعزام هفت هزار نفر از استان يزد براي حضور در مراسم سالگرد عروج امام راحل(ره) به تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 02 June 2015
به گزارش تابناک یزد،"سعيد زارع"با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بيست و ششمين سالگرد عروج ملكوتي بينياگذار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) و پنجاه و دمين سالگشت قيام خونين 15 خرداد، فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين كه "بزرگداشت امام(ره) براي ما جنبه اعتقادي، ايماني، انقلابي، عاطفي و ملي دارد و لذا بايستي از همه‌ي ابعاد ممكن بيانگر شخصيت و عظمت واقعي ايشان باشد"، را ياداور شد.

وي همچنين بر اهميت معرفي شخصيت امام(ره) به عنوان معمار و تئوريسين انقلاب اسلامي و جاري و ساري ساختن انديشه‎‎هاي ايشان در جامعه تاكيد و اظهار كرد: از طرفي يوم الله 15 خردادماه نيز پيام‎‎هاي فراوان و عظيمي براي ما داشت به نحوي كه اين حماسه خونين بايد الگوي بصيرت در شناخت، عمل به هنگام به انجام وظيفه، آمادگي تا پاي جان براي اسلام ناب محمدي(ص) و وفاداري به ولايت، براي همگان باشد.

زارع با اشاره به تشكيل ستاد استاني بزرگداشت مناسبت‎‎هاي 14 و 15 خرداد در استان، عمده برنامه‎‎هاي استان را در دو سطح شامل برنامه‎‎هاي استاني، شهرستان‎‎ها، بخش‎‎ها و روستاها و موضوع ثبت‌انم، ساماندهي و اعزام به حرم مطهر امام راحل|(ره) براي حضور در مراسم روز چهاردهم خرداد، اعلام كرد.

وي در مورد برنامه‎‎هاي داخل استان در اين دو مناسبت، عنوان كرد: نظر به تقارن عيد بزرگ نيمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت قائم(عج) با مراسم‎‎هاي سالگرد عروج امام(ره) و بزرگداشت قيام 15 خرداد، سياست‎‎هاي ستاد با شعار "امام خميني، انتظار فرج" مد نطر قرار دادن هر دو مناسبت با برنامه‎ريزي و ارتباط تنگاتنگ با ستادهاي مردمي، جشن‏‏هاي نيمه شعبان و هيئات مذهبي بوده است.

وي ادامه داد: بر همين اساس نيز بالغ بر يكهزار و 500 برنامه در سطح استان شام مجموعه برنامه‎‎هاي فرهنگي فراگسير با گستره مخاطبان حداكثري برنامه ريزي شده كه از ان جمله مي‎‎توان به برپايي ايستگاه‎‎هاي صلواتي، تبيلغات گسترده شهري، برنامه‎‎هايي پيرامون تبيين وصيت‌نامه امام(ره) و كالبدشكافي قيام 15 خرداد و غيره را برشمرد.

دبير ستاد استاني مراسم‏‏هاي 14 و 15 خرداد همچنين از برنامه ريزي براي اعزام بيش از هفت هزار نفر از استان به حرم مطهر بيانگذار كبير انقلاب براي حضور در مراسم سالگرد عروج امام راحل خبر داد و افزود: همچنين در مركز استان نيز مراسمي در صبح روز پنجشنبه چهاردهم خردادماه از ساعت 8 با سخنراني حجت الاسلام "محمد علي خسروي" از مدرسين حوزه علميه قم در مسجد حظيره با حضور هيا‎‎ت‎‎هاي مذهبي برگزار خواهد شد.

وي از برگزاري نشستي در روز سه شنبه سيزدهم خردادماه با حضور دكتر "سيد محمد حسيني روحاني" رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در خصوص سالگرد ارتحال، قيام 15 خردادماه و مراسم‎‎هاي نيمه شعبان در محل حسينيه شهيد صدوقي واقع در جنب روضه محمديه(حظيره) خبر داد و گفت: در ادامه اين مراسم نيز از ساعت 10 صبح دكتر حسيني روحاني در حضور روسا، اعضاي هيات علمي و اساتيد دانشگاه‌‌هاي استان در محل دانشگاه آزاد اسلامي به ايراد سخن خواهند پرداخت.

زارع در پايان نيز خاطرنشان كرد: مراسمي نيز به مدت هفت روز از طرف بسيج اصناف استان به همين مناسبت صبح‏‏ها بعد از نماز صبح در محل بسيج اصناف با حضور سخنرانان و مداحان استاني و كشوري برگزار مي‎‎شود كه از مردم شريف استان براي حضور در اين برنامه‎‎ها دعوت مي‎‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار