مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در اردیبهشت ماه، مرگ بر اثر تصادفات رانندگی 29 درصد در مازندران رشد داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 11 June 2017
ایسنا، علی عباسی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال 63نفر شامل 38 مرد و 25 زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشت.
 
وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جز راه روستایی این آمار افزایش یافت، تصریح کرد: جاده های برون شهری با 43 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 17 و راه روستایی با سه مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.
 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود و بابل هر کدام با 10 و آمل با 6 مورد بیشترین و فریدونکنار و گلوگاه شهرهای بدون فوتی گزارش شده است.
 
عباسی در تفکیک وضعیت فوت شده ها نیز، خاطرنشان کرد: در زمان وقوع تصادف 19نفر از افراد عابران پیاده، 15 راننده، 15 سرنشین، 13 موتور سوار و یک دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.
 
وی با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی انتقال داده می شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال، هزار و 175 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.
 
وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی مازندران می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار