فروش و عرضه برنج خارجی و قاچاق با آغاز فصل برداشت برنج در مازندران ممنوع شد.
کد خبر: ۴۵۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 03 July 2017
 خبرگزاری صدا وسیما، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، با بیان اینکه پارسال در هنگام برداشت برنج برای  حمایت از تولید و کشاورزان با همکاری و مساعدت استاندار بمدت سه ماه خرید و فروش برنج خارجی و قاچاق ممنوع شد، گفت: تابستان امسال نیز با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، عرضه برنج خارجی قاچاق و برنج خارجی مجاز در بازار مازندران بمدت چهار ماه ممنوع شد.
 علی پیرفلک به اصناف و بازاریان نیز درباره خرید و فروش  کالای قاچاق در بازار مازندران هشدار داد و افزود: تعزیرات حکومتی ،نیروی انتظامی و دادگستری استان در این زمینه  برخورد قاطع و قانونی با متخلفان خواهند داشت.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از شهروندان خواست از خرید کالاهای قاچاق غیر استاندار ،غیر بهداستی و بی کیفیت در سطح بازار خودداری کنند  تا در راستای ایجاد اشتغال ، جذب سرمایه گذاری  و تقویت بنگاه های اقتصادی و تولید داخل مشارکت داشته باشند.
علی پیرفلک به ساماندهی شناورهای مجاز و فعالان صید و صیادی  در دریای مازندران اشاره کرد و افزود: با متخلفان و قاچاقچیان غیر مجاز ماهی خاویاری و استخوانی برخورد قاطع و جدی می شود.
وی یکی از موانع و چالش های نهادینه کردن شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را ورود کالاهای قاچاق بی کیفیت ،غیر استاندارد و غیر بهداشتی در استان دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالاو ارز در استان زمینه ایجاد اشتغال و فرصت سرمایه گذاری و حذف بیکاری را فراهم می کند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: حمایت از برندهای داخلی به ویژه برندهای استانی در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف در شناسایی و برخورد با مراکز و واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای قاچاق  از جمله برنامه های سال جاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران است.
علی پیرفلک به شناسایی مراکز نگهداری و دپو قاچاق کالا در استان اشاره کرد و گفت: از این پس با راه اندازی طرح سامانه انبارهای بی هویت  برخورد و جلوگیری می شود.
وی افزود: طرح های مهم استانی در مبارزه با قاچاق کالا در استان مازندران در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به تایید رسید و شامل ساماندهی سواحل، شناورهای غیرمجاز و مبارزه با قاچاق گونه های زیست محیطی و فراورده های جنگلی است که در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار