رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت که بیش از 60 درصد قربانیان دریا در این استان امسال در آب های سواحل ویلاهای شخصی جان باختند.
کد خبر: ۴۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 09 July 2017
نقی کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران را از آغاز اجرای طرح سالمسازی دریا در 13 نفر اعلام کرد و افزود : هشت نفر از این افراد در سواحل ویلاهای شخصی هنگام شنا جانشان را از دست دادند.
طرح سالمسازی دریا امسال در 94 نقطه از سواحل مازندران از اول خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
 
هدف اصلی از اجرای این طرح کاهش آمار غرق شدگی در دریا بوده است که از سال 93 به اجرا درآمد و بیش از 70 درصد از آمار قربانیان دریا کاست.
رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت : اگر چه آمار غریق در سواحل این استان در سال جاری تاکنون روند کاهشی داشته ، ولی غرق شدگی در سواحل ویلاهای شخصی فاقد نجات غریق رو به افزایش است.
وی افزود : تاکنون مدیران ویلاهای شخصی برای استخدام ناجی برای سواحل تحت پوشش خود اقدامی نکردند و این وضعیت نگران کننده است.
 
بر اساس تصمیم ستاد ساماندهی دریا ، به کارگیری ناجیان غریق در سواحل ویلاهای شخصی و طرح های سالمسازی بر عهده مالکان ویلاها و مجریان طرح است .
استقرار ناجی در شنا ممنوع هم بر عهده ستاد ساماندهی دریاست که هم اکنون بر اساس اعلام استانداری مازندران دستکم 600 ناجی در این مناطق فعال هستند.
امسال 350 نقطه در 338 کیلومتر ساحل دریای خزر در مازندران به عنوان شناممنوع شناخته شده است .
کریمیان همچنین فگت که در مازندران 2 هزار و 500 ناجی آموزش دیده آماده خدمت ، ساماندهی شده اند که مدیران ویلاهای شخصی باید با درخواست از هیات نجات غریق از این ناجیان استفاده کنند.
وی اضافه کرد : همچنین طرح های سالمسازی دریا در مازندران نیز تاکنون از ناجیان ساماندهی شده استفاده نکرده و تجهیزات هوشمند نجات غریق نخریده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار