مدیرکل تعاون روستایی ایلام ادامه داد:هم اکنون ٣٧ انبار با ظرفیت ذخیره 48 هزار و 500 تن گندم در سطح استان وجود دارد و با توجه به شروع عملیات خرید گندم از اوایل اردیبهشت در مناطق جنوبی و شمالی استان تاکنون بیش از 122000 هزار تن گندم خریداری‌شده که از این تعداد 3780 تن جو، 5943 تن کلزا و ١٧٢تن آفتابگردان است.
کد خبر: ۴۸۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 30 August 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛ همایون کریمی در نشست خبری  با تاکید بر اینکه کشاورزی سنتی دیگر جوابگوی نیازها نیست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تمدن ساز ایران بخش کشاورزی است لذا باید با توجه ضرورت تامین امنیت غذایی مردم در این حوزه رویکرد بخش کشاورزی مبتنی بر توسعه باشد که در این راستا برنامه‌های چشمگیری در استان و کشور اجراشده است.  

وی بابیان اینکه در حال حاضر ٣ ۶ تعاون روستایی، ٢٢ تولیدی و ۶ اتحادیه  تعاونی روستایی در استان مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که با رایزنی استانداری ایلام انجام‌گرفته تشکیل کمیته منابع، تجهیز، تولید و سرمایه‌گذاری در شبکه تعاون روستاهای استان است.  

مدیرکل تعاون روستایی ایلام ادامه داد:هم اکنون  ٣٧ انبار با  ظرفیت ذخیره 48 هزار و 500  تن گندم در سطح استان وجود دارد و با توجه به شروع عملیات خرید گندم از اوایل اردیبهشت در مناطق جنوبی و شمالی استان تاکنون بیش از 122000 هزار تن گندم خریداری‌شده که از این تعداد 3780 تن جو، 5943 تن کلزا و ١٧٢تن آفتابگردان است.

  مدیرکل تعاون روستایی ایلام تصریح کرد: نرخ مصوب خرید تضمینی یک کیلو گندم معمولی در سال جاری با ۴ درصد افت مفید و ٢درصد افت غیرمفید هر کیلو 13000   ریال است.  

کریمی میزان مطالبات جوکاران را 59 درصد و گندم  و کلزا را 80 درصد عنوان و گفت: درزمینهٔ پرداخت مطالبات تعاون روستایی مباشر و  شرکت غله و مدیریت بازرگانی متولی هستند.

وی گفت: در حال حاضر دو صندوق اعتباری تعاونی روستایی در استان فعال هستند.

کریمی مهمترین  وظیفه این دستگاه را بسترسازی و ایجاد توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها اعلام و  تصریح کرد: مهم‌ترین چالش این حوزه نظام بهره‌برداری خرده مالکی است و روزبه‌روز با توجه تقسیم زمین‌های کشاورزی به‌عنوان ارث این چالش بیشتر می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، فعالیت دلالان و سود جویان را چالش دیگر دانست و تصریح کرد: تعاونی روستایی به دنبال کوتاه کردن دست دلالان و خرید واقعی محصولات کشاورزان است.   

کریمی کمبود و فرسودگی فضای نگهداری مراکز خرید محصولات کشاورزی استان را از دیگر مشکلات تعاونی روستایی دانست و خاطرنشان کرد: امسال 400 میلیون تومان برای نوسازی، تعمیر و توسعه فضای های خرید محصولات کشاورزی استان اعتبار جذب شده است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام صنایع تبدیلی، فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی نداریم، گفت: اگر صنایع تبدیلی در استان داشته باشیم بسیار بهتر و با کیفت بیشتری می‌توان محصولات کشاورزی استان را صادر کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار