مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به بکارگیری و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای مقابله و ریشه یابی اعتیاد در استان گفت : در این زمینه دانشگاه های مازندران آستین را بالا زده اند .
کد خبر: ۴۸۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 03 September 2017
سید سعید آرام روز یکشنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : برای این منظور از سال گذشته تاکنون 40 طرح پژوهشی توسط دانشجویان و محققان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی مازندران انجام شد که این روند در سال جاری نیز مطمئنا ادامه خواهد داشت .
وی دانشگاه ها را محیطی موثر هم در آموزش پیشگیری از اعتیاد و هم برنامه ریزی و مطالعه در جهت مقابله با معضل اعتیاد دانست .
مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین اظهار داشت : دانشگاه به عنوان برشی جدای ناپذیر از جامعه در علت یابی و بررسی عوامل تاثیر گذار در مصرف مواد مخدر از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
آرام که شناسایی عوامل اجتماعی تاثیر گذار بر اعتیاد را به عنوان یکی از 9 راهبرد سند جامع پیشگیری از اعتیاد در مازندران برشمرد ، ادامه داد : شناسایی این عوامل با انجام فعالیت های پژوهشی در قالب حمایت از پایان نامه های دانشجویان صورت می گیرد .
وی همچنین از همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سرکشی از مراکز ترک اعتیاد استان در دوره های زمانی 6 ماهه خبر داد و گفت : این موضوع از جمله برنامه همکاری مستمر دانشگاه در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد است .
مدیر کل بهزیستی مازندران فراهم آوردن بستر برای حضور و استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی در مبارزه با اعتیاد به عنوان راهبرد دیگر سند جامع 9 گانه پیشگیری از اعتیاد در مازندران عنوان کرد .
وی افزود : دراین راستا با ظرفیت سازی از طریق اجرای برنامه های آموزشی ، تاکنون 50 نهاد دولتی و غیر دولتی اعلام همکاری کرده و وارد مراحل اجرایی شدند .
بر اساس امارهای رسمی بیش از 500 مرکز مجاز ترک اعتیاد در مازندران فعال است که تمامی این مراکز تحت نظارت دستگاه های مربوطه قرار دارند .
همچنین بیش از 53 هزار نفر معتاد به مواد مخدر تحت پوشش مراکز درمانی در استان مازندران هستند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار