با همت نیکوکاران و مدیریت بهزیستی مازندران، جشن ازدواج و تامین جهیزیه ۶۰ زوج از جامعه هدف بهزیستی با حضور انوشیروان محسنی رییس سازمان بهزیستی کشور در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 06 September 2017
به گزارش تابناک : انوشیروان محسنی بند پی رییس سازمان بهزیستی کشور  امروز ۱۵ شهریور در آیین جشن پیوند مهر و امید، ۶۰ زوج جامعه هدف بهزیستی که در پلاژ بهزیستی مازندران برگزار شد با اشاره به مهم بودن پیوند ازدواج  گفت: ازدواج مهمترین و بزرگترین حادثه زندگی انسان و نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده، جامعه و اجتماع است.
وی با توجه به نقش بسیار سازنده ازدواج در زندگی فردی و اجتماعی در دین مبین اسلام افزود: رییس سازمان بهزیستی کشور ضرورت اجتماعی را از دیگر نیازهای ازدواج و تشکیل خانواده عنوان کرد .
رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خانواده به عنوان بنیادی ترین واحد اجتماعی است که با پیوند زدن دو زوج جوان شروع می شود که با خود همبستگی اجتماعی، انسجام و وحدت اجتماعی را به همراه دارد.
وی ضرورت دینی و الهی را از دیگر ضروریات تشکیل خانواده برشمرد و  افزود: در همه ادیان الهی به امر ازدواج سفارش شده است اما در دین اسلام  رسول اکرم(ص) بر آن تاکید و فرمودند با تشکیل خانواده از تجرد پرهیز کنید.
محسنی عنوان کرد: رشد تکنولوژی علاوه بر ارزش‌ها موجب می شود تا افراد از ازدواج غافل شوند و دوری از ازدواج نیز گاهی ناهنجاری فردی و اجتماعی را به همراه دارد.
وی افزود: بر اساس آمار ۲۴ درصد آحاد جامعه دچار نوعی اختلال هستند و آنهایی که به تنهایی زندگی می کنند با اختلال بیشتری مواجه می شوند.
رئیس سازمان  بهزیستی کشور هموار کردن مسیر ازدواج در جامعه هدف و خانواده بزرگ بهزیستی را از اهداف مهم این نهاد حمایتی عنوان و  ادامه داد: در دولت تدبیر و امید همه مردم ایران از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.
وی به افزایش ۳,۴ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا پایان دولت دوازدهم این میزان را به ۵ برابر افزایش دهیم.
محسنی بند پی از استمرار و تداوم حمایت از جامعه هدف در سازمان بهزیستی خبر داد.

 تامین جهیزیه با کمک خیران به ارزش بالغ بر یک میلیارد تومان

در ادامه سعید آرام  مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:  در جشن و آیین خاطره انگیز، اظهار کرد: سازمان بهزیستی مازندران به نیت ۱۴ معصوم در هر شهرستانی ۱۴ جهزیه نوعروس تحت پوشش این سازمان را تامین کرده است.
وی از تهیه ۳۰۸ جهزیه برای جامعه هدف بهزیستی در استان خبر داد و افزود: بالغ بر یک میلیارد تومان برای تهیه جهزیه هزینه شده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به نقش خیرین در تامین جهزیه برای نوعروسان تحت پوشش بهزیستی گفت: این میزان جهزیه با کمک خیرین استان تامین شده است.
وی با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در استان افزود: سازمان بهزیستی برای نخستین بار دو سال متوالی در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شده است.
آرام ادامه داد: با توجه به شاخص های در نظر گرفته شده سازمان بهزیستی مازندران به صد در صد شاخص مورد نظر دست یافت و حائز رتبه برتر شد.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار