مدیر کمیته امداد شهرستان قائمشهر گفت : امسال از 172 نفر مددجوی معرفی شده به بانک های عامل تاکنون 37 نفر تسهیلات خود اشتغالی دریافت کرده اند و سران وام از 150 میلیون ریال در پارسال به 200میلیون ریال در سالجاری افزایش یافت.
کد خبر: ۴۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 21 September 2017
ابوالحسن رنجبر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : ابلاغیه وام خود اشتغالی در این شهرستان 4 میلیارد تومان است که تاکنون به مبلغ 2 میلیارد و 750 میلیون تومان پرونده از سوی این اداره در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سرانه وام اشتغال مددجویان امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است ، افزود : همچنین به هر یک از افراد تحت پوشش کمیته امداد که دارای طرح های تولیدی از قبیل قارچ و پوشاک باشند تا سقف 700 میلیون ریال وام تعلق می گیرد .
رنجبر با بیان اینکه انتظار بر آن است تا مددجویان را در راستای طرح های تولیدی ترغیب کنیم ، افزود : طرح های خدماتی بازخورد آنچنانی ندارد و بعضی از حرفه ها در شهرستان ها اشباع شده است.
وی با اشاره به اینکه وام اشتغال از 2 منبع به مددجویان پرداخت می شود ، گفت که یکی از طریق معرفی مددجویان به بانک های عامل ودیگر از طریق منابع داخلی سازمان که به صورت قرض الحسنه از صندوق امداد و ولایت پرداخت می شود.
صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت از نیمه دوم سال گذشته و زیر نظر بانک مرکزی راه اندازی شده است تا به افراد نیازمند خدمات ارائه دهد.
مدیر کمیته امداد شهرستان قائمشهر بیان کرد : انتظارمان برآن است تا خیرینی که در بانک ها به افتتاح سپرده قرض الحسنه می پردازند با افتتاح حساب در صندوق امداد ولایت به کمک افراد نیازمند بشتابند تا میزان ارائه خدمات به نیازمندان بیشتر شود.
در شهرستان قائمشهر یک هزار و 700 حامی ، حمایت مالی یتیم های کمیته امداد را برعهده دارند.
** کمک 62 میلیون و 300 هزار تومانی قائمشهری ها به جشن عاطفه ها
مدیر کمیته امداد قائمشهر در خصوص کمک مردم در جشن عاطفه ها گفت که در راستای بازگشائی مدارس و در جشن عاطفه های امسال از سوی مردم خیر و نوعدوست قائمشهری 62 میلیون و 300هزار تومان در غالب کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است .
در جشن عاطفه های امسال 3 تیم ثابت و 18 تیم سیار مشغول جمع اوری کمک مردمی بوده اند.
در حال حاضر 650 دانش اموز و 120 دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد قائمشهر به تحصیل مشغول هستند.
پنج هزار و 600 خانوار با 10 هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد قائمشهر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار