مسابقات مناظرات دانشجویی با شرکت ۱۲ تیم از شش دانشگاه مازندران در ۱۷ رشته تحصیلی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 28 September 2017
به گزارش تابناک : رمضان مهدی زاده دبیر اجرایی مسابقات مناظرات دانشجویی در مازندران چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲ تیم در این مسابقات حضور دارند که از ۱۷ رشته تحصیلی و شش دانشگاه، دانشگاه مازندران، آزادبابل، علوم پزشکی مازندران هستند و حدود ۲۵۰ گذاره در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و تیم ها به صورت مخالف و موافق با هم رقابت می کنند.
وی اقتصادمقاومتی، واردات کالا، تحریم، دولت اعتدال را بخشی از گذاره های مسابقات مناظرات دانشجویی دانست و گفت: به صورت کلی ۱۲ داور این مسابقات را پشتیبانی می‌کنند که تمام این افراد از استان هستند و ۳۲ ملاک برای داوران در نظر گرفته شده است.
حیدر جانعلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران و رئیس شورای سیاستگذاری مسابقات مناظرات دانشجویی نیز، خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی اجتماعی دانشگاه به نوعی رویکرد جهادی دانشگاهی است که سیاست های اصلی این رویکرد قطب نمای مسئولان فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ محور در رویکرد جهادی دانشگاهی قرار دارد گفت: تکریم به قرآن و عترت، تکریم و تعامل با نخبگان فرهنگی، حمایت و توسعه انجمن‌های دانشجویی، اعتدال گرایی، توجه به کارمند دانشجو و اساتید دانشگاه، فعال سازی ارتباط دانشگاه با جامعه، دانش آفرینی، خودارزیابی، واگذاری مسئولیت ها به تشکل ها و حمایت از تکریم ایثار و شهادت از محورهایی است که معاونت فرهنگی اجتماعی که آنها را به عنوان سیاست های اصلی خود دنبال می کند.
نقد درست از اهداف مناظرات دانشجویی است
وی با اشاره به اهداف مسابقات مناظرات دانشجویی گفت: مناظرات دانشجویی در تلاش برای ایجاد نقد درست در جامعه است چراکه در حال حاضر فضای نقد صحیح در جامعه وجود ندارد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران تصریح کرد: مناظرات دانشجویی می تواند کمک حال برای نقد صحیح در جامعه باشد و روش نقد صحیح معرفی و اشاعه داده می شود.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد هنوز افراد جامعه آموزش های لازم را ندیدند گفت: مناظرات ریاست جمهوری مصداق بارز نابلد بودن مناظره است که در برخی مواقع به توهین کشیده می‌شود.
شعبانی عضو شورای سیاستگذاری مسابقات مناظرات دانشجویی با اشاره به اینکه این مناظرات به نام خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خواجه نصیر یکی از افتخارات علمی ایران با نوشتن ۲۸۰ کتاب بوده این مناظرات به اسم این عالم گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه دانشجویان آشنایی کافی با مشاهیر تاریخی ندارند گفت: پایش ملی نشان از عدم آشنایی دانشجویان کشور با مفاخر ایرانی است و البته برای این امر کانون مفاخر از سال جاری راه اندازی شده است.

سید زینب تقوی عضو شورای سیاست گذاری مسابقات مناظرات دانشجویی و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: مناظره نقش زیادی در تقویت ذهن و بارور کردن علم دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به نظریه پردازی دانشجویان و طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اجرای کرسی آزاد اندیشی از سال ۹۰ طرح مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها اجرا شد.
تقوی خاطرنشان کرد: قوه استقلال، روش صحیح نقد کردن از اهداف مسابقات مناظرات دانشجویی است و شعار این مسابقات "مناظره فرصتی برای یادگیری است.
وی با اشاره به اینکه این ششمین دوره مسابقات مناظرات ملی است، خاطرنشان کرد: این مسابقات به صورت استانی برگزار می‌شود و دو کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد.
مسابقات مناظره دانشجویی ۱۱ و ۱۲ مهرماه در دانشگاه مازندران برگزار می شود.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار