ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه كارگروه توسعه دولت الكترونيك استان با اشاره به اين كه اين برنامه از سياست هاي اصلي دولت تدبير و اميد و يك از محورهاي 8 گانه تحول اداري است، ياد آور شد: تحقق اين برنامه نيازمند تمهيد امكانات و الزاماتي است كه بايد در سايه تلاش همه مسوولين و جذب حداكثر اعتبارات، براي رسيدن به حد متعارف پيش بيني شده در برنامه فراهم شود.
کد خبر: ۵۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 21 June 2015
به گزارش تابناک، استاندار مازندران بر تداوم تشكيل جلسات و پيگيري مصوبات كارگروه توسعه دولت الكترونيك در شهرستان هاي استان تاكيد كرد و بيان داشت: دست يابي به وضع مطلوب در اين راستا نيازمند عزم و اراده همه دست اندركاران امر است.


رييس كارگروه توسعه دولت الكترونيك استان، بر لزوم تعريف خدمات و شناسايي خدمات قابل برون سپاري از سوي دستگاه هاي اجرايي به منظور دست يابي به زمينه هاي لازم تحقق توسعه دولت الكترونيك در 2 سال آينده تصريح كرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به عدم اتصال برخي فرمانداري ها به شبكه سامانه دولت و برخي ادارات شهرستاني به فرمانداري ها و دستگاه متبوع، لازم است سريعا اقدامات لازم در اين خصوص صورت گيرد.


فلاح با اشاره به فعاليت 53 صندوق خرد روستايي و تاثير آن ها در اعتلاي اقتصاد روستا و حمايت دولت از بخش هاي مختلف مرتبط با موضوع، اظهار نمود: با توجه به وجود بيش از 3 هزار روستا در استان و فعاليت 400 مركز پست بانك در اين مناطق، برنامه گسترش صندوق هاي خرد روستايي بر اساس سهميه شهرستاني، ارايه و نسبت به تامين منابع آن اقدام لازم صورت گيرد.


استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت درآمد حاصله از پرداخت ماليات براي كشور و لزوم اتصال اين خدمات به شبكه سامانه دولت، عنوان داشت: بايد تدابيري انديشيده شود تا هم استاني ها در هر نقطه از استان از خدمات پرداخت الكترونيكي ماليات بهره مند گردند.


وي با بيان اين كه بايد براي مردم تبيين شود، درآمد حاصله از ماليات چه نقش موثري در توسعه استان و ارايه خدمات عمراني و زير بنايي دارد، افزود: خدمات قابل ارايه تعريف و شئون مختلف آن مشخص و در جامعه فرهنگ سازي و نهادينه شود.


استاندار بر برگزاري آموزش هاي تخصصي در اين زمينه براي صنوف مختلف تاكيد كرد و ياد آور شد: شيوه مشاركت صنوف، مردم و دست اندركاران در اين راستا نيار به بسته سياستي دارد.


رييس كارگروه توسعه دولت الكترونيك استان، در پايان ضمن تبريك روز اصناف، برگزاري نمايشگاه فناوري اطلاعات در استان را اقدامي مطلوب بر شمرد و بر برگزاري هر چه باشكوهتر اين نمايشگاه در جهت ارايه دستاوردهاي it  استان تاكيد نمود.


در اين جلسه كه معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، فرماندار سواد كوه شمالي، برخي مديران ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند، حسن خيريانپور گزارشي از اقدامات اين كارگروه را ارايه نمود و اعضاء به ارايه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند.


همچنين حمزه اي، مدير كل امور مالياتي استان و منصوريان، فرماندار سواد كوه شمالي گزارشي در مورد فعاليت ها و اقدامات در حوزه تحقق دولت الكترونيك ارايه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار