استاندار مازندران از تداوم برنامه جامع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 23 October 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار در نشست نمایندگان تشكل‌های مردم‌نهاد و كارآفرینان مازندران با حضور معاون رییس جمهور اظهار کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی از ضروریات جامعه بوده و در مازندران برنامه جامع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با قوت و تداوم در حال اجرا است. 
وی افزود: زنان استان از توانمندی بالایی برای ایفای نقش‌های مدیریتی برخوردار بوده اند که با توجه به سیاست ابلاغی ریاست جمهور و سیاست‌های دولت تدبیر و امید باید زمینه بكارگیری 30 درصدی زنان در مناصب عالی مدیریتی در چهار سال آینده محقق شود. 
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تقویت تولید و اشتغال برنامه محوری استان بوده و اقدامات بسیار خوبی برای كنترل آسیب‌های اجتماعی در استان صورت گرفته تا جایی که در 7هفت ماه نخست سال 96 آمار طلاق در مازندران 8 درصد كاهش یافته است. 
فلاح افزود: نرخ بیكاری در تابستان سال گذشته 10.8 درصد بوده که امسال به 5.9درصد كاهش یافته است 
به گزارش ایسنا، سیدسعید آرام مدیرکل سازمان بهزیستی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به وجود 127هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان خاطرنشان کرد:2000نفر از این افراد بیمه شده و 42میلیارد تومان نیزتسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است. 
آرام تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون تمامی زنان سرپرست خانوار باید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند اما این طرح به طور کامل اجرا نمی‌شود. 
وی افزود:18مرکز اورژانس اجتماعی شبانه‌روزی در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت نیز در استان فعال بوده درحالی که پیش از دولت تدبیر و امید 11 اورژانس اجتماعی به صورت نیمه وقت فعالیت داشته است. 
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به طرح امنیت غذایی کودکان و اعتبار2میلیارد و 400 میلیون تومانی آن گفت: امسال تمام مهدروستاها و حاشیه‌مهدهای استان با هدف ارتقای سلامت کودکان از یک وعده غذای گرم بهره‌مند شده‌اند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار