مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور گفت : تجهیز و نوسازی اراضی شالیزای شمال کشور در برنامه ششم توسعه در سطح 150 هزار هکتار هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۵۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 24 October 2017
به گزارش تابناک : رضا عظیمی، گفت: با تخصیص منابع ملی سالانه نزدیک به 10 تا 15 هزار هکتار از این اراضی شالیزاری را می‌توان تجهیز و نوسازی کرد و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین سرمایه‌های خارجی این عدد به 30 تا 40 هزار هکتار در سال برسد. 
وی افزود: ما برای سرعت در اجرای عملیات خاکی همچون تسطیح لیزری، احداث جاده‌های دسترسی به قطعات اراضی و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در شالیزارهای شمال کشور به دنبال سرمایه های خارجی هستیم و قصد داریم از محل فاینانس چین حدود 1300 میلیارد تومان جذب کنیم. 
عظیمی در مورد اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سالجاری خاطر نشان کرد:پیش بینی می‌کنیم تا اردیبهشت 97 نزدیک به 5 هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند. 
تجهیز و نوسازی اراضی شالیزای شمال کشور تصریح کرد: امسال برای اجرای این طرح در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان 11 میلیارد و 800 میلیون تومان از منابع ملی پیش بینی شده است. 
مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور سهم استان مازندران از این اعتبار ملی را 5 میلیارد تومان و گلستان را 800 میلیون عنوان و تصریح کرد: مابقی این اعتبارات ملی به استان گیلان تعلق می گیرد. 
وی ادامه داد: اعتبارات ملی از نیمه دوم امسال تخصیص خواهد یافت. 
عظیمی گفت: طی سه سال اخیر از محل اعتبارات ملی 14 هزار و 400 هکتار در اراضی شالیزاری شمال کشور عملیات اجرایی داشته ایم. 
وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی، صرفه جویی 25 درصدی در مصرف آب، کاهش سختی کار و اجرای عملیات مکانیزاسیون در اراضی و کاهش 20 درصدی ضایعات محصولات را از مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور برشمرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار