فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از حریق در منطقه رزکه آمل مهار شد، گفت: حدود ۲۰ هکتار از مراتع جنگلی رزکه در آتش سوخت.
کد خبر: ۵۱۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 31 October 2017
 بلاغ، سید جعفر رسولی در گفت‌وگو با سفیر هراز با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از حریق در منطقه رزکه آمل مهار شد، اظهار کرد: با تلاش و حضور خودجوش مردم و اهالی منطقه و اعزام بالگرد آبپاش، حریق در مراتع جنگلی ورفره رزکه آمل در اطراف مهار شد.
 
 
وی اعزام بالگرد آبپاش را در روند کنترل حریق بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: به گفته نیروهای مردمی حاضر در محل سانحه آبپاشی بالگرد ستاد بحران بر فراز جنگل‌های آمل در کاهش پیشروی آتش بسیار تاثیرگذار بود.
 
 
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه بدون حضور نیروهای مردمی مهار حریق در این منطقه امکان‌پذیر نبود، تصریح کرد: با حضور نیروهای بسیج مردمی، نیروهای امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی، شهرداری امام‌زاده عبدالله، صنایع چوب و کاغذ و سپاه اطراف آتش کنترل و از گسترش حریق در منطقه جلوگیری شد.
 
 
 
این مسئول از سختی مراحل مهار  این حریق در جنگل های صعب‌العبور گفت و یادآور شد: به دلیل حریق در مراتع صعب‌العبور کار را برای عوامل اجرایی سخت کرده و فقط نیروهای مردمی آشنا به منطقه می‌توانند در این مسیر کمک‌رسانی کنند.
 
 
 
وی با بیان اینکه دودهای مشاهده شده از مکان حریق به دلیل آتش بقایای درختان در منطقه است، عنوان کرد: اطراف آتش در منطقه با حضور نیروهای مردمی کنترل اما بقایای درختان همچنان به علت وزش باد می‌سوزد و دود مشاهده شده ناشی از این رویداد است.
 
 
 
رسولی با اعلام اینکه بالگرد آبپاش به دلیل خرابی در قسمت منبع ذخیره آب نتوانست تا پایان مراحل مهار ما را همراهی کند، متذکر شد: امیدواریم شرایط هوایی به ما کمک کند تا دوباره این حریق شعله‌ور نشود، در حال حاضر نیز اگر بالگرد مدیریت بحران برای خاموش کردن آتش دوباره به منطقه اعزام شود حریق به طور کامل مهار می‌شود.
 
 
 
فرماندار آمل وسعت مراتع جنگلی آتش گرفته در منطقه را نزدیک به ۲۰ هکتار عنوان کرد و افزود: نیروهای مردمی و کلیه عوامل اجرایی امشب برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی آماده‌باش هستند‌.
 
 
 
رسولی در پایان درباره علت آتش‌سوزی اظهار کرد: احتمال بسیار زیاد دلیل آتش‌سوزی عامل انسانی است که مردم باید دقت بیشتری در این مورد انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار