عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: رئیس محیط‌زیست کشور قطعاً بداند ما اجازه نخواهیم داد تا انتقال آب دریای مازندران به سمنان اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۵۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 09 November 2017
به گزارش تابناک : قاسم احمدی‌لاشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصاحبه اخیر «کلانتری» رئیس سازمان محیط‌ زیست درباره انتقال آب دریای مازندران به سمنان که عنوان کرده بود «زمان تصمیم‌گیری‌های سخت فرا رسید»، اظهار کرد: یک مدیر باید تصمیمات سخت بگیرد ولی قرار نیست تصمیمات غلط گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید با انتقال آب دریای مازندران به سمنان، خانه دوم ایرانیان یعنی مازندران دچار خدشه و آسیب شود، افزود: انتقال آب دریای مازندران به سمنان طبق نظر کارشناسان و فرهیختگان در حوزه محیط‌زیست دارای اشکالات زیست‌محیطی جدی است و رئیس محیط‌زیست کشور قطعاً بداند ما اجازه نخواهیم داد تا انتقال آب دریای مازندران به سمنان اتفاق بیفتد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار سمنان تأکید کرد: باید اجازه دهید تا اهل فن در حوزه خودشان صحبت کنند و در این حوزه که به‌صورت مستقیم به شما مرتبط نمی‌شود، ورود پیدا نکنید.

احمدی‌لاشکی درباره کلنگ‌زنی اَبَرپروژه انتقال آب از روستاهای «دلیر» و «ناتر» به حوزه انتخابیه‌ شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، گفت: این پروژه بزرگ به 129 روستای منطقه نیز آب‌رسانی خواهد کرد و اهالی آن از آب شرب بسیار مطلوب بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: 5 کیلومتر لوله از سوی آب و فاضلاب استان برای آب آشامیدنی مرزن‌آباد اختصاص یافت و عملیات آب‌رسانی آن آغاز شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز 27 کیلومتر لوله‌گذاری آب از منطقه بالادست کلاردشت تا «بیرون بشم» نیز انجام شد، اظهار کرد: اینجا مازندران است و حوزه نوشهر و چالوس و کلاردشت و بخش‌های تابعه آن، خانه دوم ایرانیان است و خدماتی که در این مناطق انجام می‌شود فقط برای مردم آن نیست بلکه برای مردم ایران است.

احمدی‌لاشکی با قدردانی از رئیس کمیسیون عمران مجلس که در آئین کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب حضور داشت، تصریح کرد: قطعه یک آزاد راه تهران شمال که با جدیت در حال احداث است به همت ایشان جلسه‌ای را در ماه‌های گذشته به همراه بیشتر اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه داشتیم که در آنجا به‌عنوان دستگاه نظارتی، آنچه مورد نیاز بود به دستگاه‌های ذیربط دستور دادند و دولت تدبیر و امید نیز با جدیت پای کار قرار دارد و به ما وعده دادند که برای نوروز 97 زیر بار ترافیک می‌رود و قطعه دو نیز از سرعت کاری بسیار مناسبی برخوردار است.

وی در پایان به دغدغه‌‌های موجود برای فرودگاه نوشهر به‌عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه شمال کشور که تعداد پروازهای هفتگی آن نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، اشاره کرد و گفت: دغدغه پیرامون اراضی ساکنان نزدیک مشکلات فرودگاه از سوی رئیس کمیسیون عمران در حال پیگیری جدی قرار دارد و حتی در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس وضعیت مشکلات فرودگاه نوشهر را مورد بررسی و کنکاش جدی قرار دادند.






منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار