رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي كشور از محدود شدن صادرات مرغ از كشور در پي شيوع آنفلوانزا در مازندران خبر داد و گفت: شيوع اين بيماري سبب كاهش قيمت مرغ در بازار شده است.
کد خبر: ۵۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 25 June 2015
به گزارش تابناک یزدمحمد يوسفي با بيان اينكه بيشترين صادرات مرغ كشور به عراق بوده است، اظهارداشت: در حال حاضر اين كشور به دليل شيوع آنفلوانزاي مرغي در مازندران، واردات مرغ از ايران را محدود كرده است.

وي همچنين با اشاره به اينكه جمهوري آذربايجان نيز واردات مرغ را از ايران محدود ساخته است، افزود: شيوع آنفلوانزا در مازندران بر روي قيمت مرغ در بازار نيز تاثير گذاشته است و نرخ اين كالا در ماه مبارك رمضان بايد بسيار بيشتر از ميزان فعلي بود اما هم اكنون قيمت آن از يك ماه قبل هم كمتر است.

اين مقام مسئول، وضعيت صنعت مرغ گوشتي كشور را نامساعد عنوان كرد و اظهارداشت: شيوع بيماري آنفلوانزا تنها در مرغ‌داري‌هاي بومي اتفاق افتاده و مرغ‌داري‌هاي صنعتي مازندران دچار اين بيماري نشده‌اند.

وي با بيان اينكه سازمان دامپزشكي براي جلوگيري از گسترش بيماري و رسيدن آن به واحدهاي صنعتي اقدام به معدوم‌سازي مرغ‌هاي چند روستا در مازندران كرد، گفت: شرق مازندران با اين مشكل درگير شده اما غرب اين استان و همچنين ديگر استان‌هاي كشور مشكلي در اين زمينه ندارند اما پخش عجولانه شايعاتي در اين زمينه سبب اختلال در بازارهاي صادراتي شده است.
 
جمهوري آذربايجان واردات مرغ و تخم‌مرغ از مازندران را ممنوع كرد

به گزارش تسنيم، مقامات بهداشتي جمهوري آذربايجان هم اعلام كردند به‌دنبال ظهور بيماري آنفلوآنزاي مرغي در برخي مناطق شمال ايران واردات مرغ و تخم‌مرغ از استان مازندران ايران به جمهوري آذربايجان موقتاً ممنوع شد.

يولچو خانولي، رئيس بخش خدمات دامپزشكي وزارت كشاورزي آذربايجان اين موضوع را اعلام كرد و گفت به نهادهاي مرتبط در دولت آذربايجان دستور داده شده تا از گسترش اين بيماري در جمهوري آذربايجان جلوگيري كنند.

وي افزود: «همچنين در اين رابطه، به فعالان اقتصادي و نهادهاي دولتي مرتبط اطلاع لازم داده شده است».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار