بارش برفی که شب گذشته در مناطق کوهستانی مازندران شروع شد ، باعث لغزنده شدن محورهای هراز، سوادکوه، کندوان، کیاسر و کناره شده است.
کد خبر: ۵۲۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 25 November 2017

به گزارش تابناک : مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که تمام محورهای اصلی این خطه شامل آمل - تهران( هراز)، قائمشهر- تهران ( سوادکوه) ، چالوس-کرج ( کندوان) ، ساری- سمنان ( کیاسر) و کناره برفی و لغزنده است.
عباسعلی نجفی روز شنبه در گفت و گویی افزود : همچنین در بیشتر مناطق کوهستانی به خصوص بخش هزار جریب در شهرستان های نکاء و بهشهر نیز جاده ها برفی و لغزنده است.
وی به رانندگانی که قصد تردد در محورهای اصلی و کوهستانی مازندران را دارند توصیه کرد خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.
** اعزام راهداران به مناطق برفی
مدیر راهداری مازندران گفت که گروههای راهداری در مناطق برفگیر و صعب العبور استان اعزام شدند و مشکلی برای تردد خودروهای عبوری وجود ندارد.
نجفی افزود : سطح جاده های کوهستانی نمک و شن پاشی شد و ترافیک به صورت روان و عادی در این محورها ادامه دارد.
براساس گزارش هواشناسی ، هوای مازندران تا روز یکشنبه هفته جاری به طور متناوب بارانی است و این بارش ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات برفی است.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد با نفوذ سامانه بارشی جدید که از روز پنجشنبه سوم آذرماه وارد استان شده، دما نیز در این مدت تا 15 درجه سانتیگراد کاهش یابد.
هم اکنون آلاشت با 5 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و بابلسر با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق مازندران هستند و دمای هوای شهر ساری مرکز این استان نیز هم اکنون 14 درجه بالای صفر است.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر محور اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن را محور اصلی و بقیه محورهای روستایی تشکیل می دهند.
این استان 600 کیلومتر محور صعب العبور و 21 گردنه دارد که همساله از 15 آذرماه در قالب گروه های زمستانی 33 گروه به این مناطق اعزام می شوند.




منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار