مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری گفت:اشاعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید در میان شهروندان مازندران نهادینه شود تا ترافیک در سطح شهر به حداقل برسد.
کد خبر: ۵۳۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 17 December 2017
به گزارش تابناک : احمد گوران امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران حوزه شهری ساری با اشاره به اشاعه فرهنگ ترافیک و نقش مردم در روان‌سازی آن، همراهی شهروندان را گام اول در روان‌سازی ترافیک دانست و اظهار داشت: با ارتقای فرهنگ حمل و نقل، ترافیک در سطح شهر به حداقل  می رسد.

وی افزود: با آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده شهروندان از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی، بستر مناسبی برای ارتقای فرهنگ حمل و نقل و نیز روان‌سازی ترافیک به وجود می آید.

گوران با اشاره به حمایت‌های مدیریت شهری از اقدامات این سازمان در زمینه روند بهبود و ساماندهی امور ترافیکی، تصریح کرد: رعایت قانون و ضوابط رانندگی توسط شهروندان ، تاثر بسزایی در روان سازی ترافیک خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری همراهی شهروندان را گام نخست در روان‌سازی ترافیک دانست و گفت: اشاعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز باید در میان شهروندان نهادینه تا بتوان ترافیک را در سطح شهر به حداقل رساند.

وی  افزود: احداث زیرگذرها، روگذرها، اصلاح هندسی در نقاط مختلف، نصب تابلوهای راهنمایی و خط‌کشی در معابر و احداث پارکینگ از اقدامات این سازمان و شهرداری ساری در زمینه روان‌سازی ترافیک بوده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری اضافه کرد: این سازمان با شناسایی نقاط ترافیکی شهر و بهره‌گیری از دانش روز و فناوری نوین در سامانه هوشمند، چراغ راهنمایی هوشمند با طراحی جدید در چند نقطه از شهر نصب کرده است.

گوران، نصب 22 دوربین نظارتی در نقاط مختلف شهر را اقدام موثری برای کاهش ترافیک دانست و تصریح کرد: با نصب این دوربین ها و همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور، خودروهای متخلف روزانه شناسایی و اعمال قانون برای این خودروها انجام شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال 28 دوربین دیگر در نقاط مختلف شهر نصب می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری با اشاره به اینکه برای روان‌سازی ترافیک در نقاط مختلف شهر بیش از 10 دوربرگردان احداث شده است، افزود: با کارشناسی انجام شده احداث چهار دوربرگردان جدید در ورودی شرقی شهر و بلوار کشاورز مورد تصویب قرار گرفته و به زودی اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی احداث زیرگذر میدان هلال احمر اجرایی شده و احداث آن در دستور کار قرار گرفته تا گره ترافیکی ورودی مرکز استان از سمت شرق رفع شود.

گوران به ارائه خدمات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری در مناطق جدید الحاقی به شهروندان اشاره کرد و گفت: این سازمان نسبت به اصلاح هندسی ورودی‌های محلات، نصب تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای مسیریابی اقدامات لازم را عملیاتی کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: طراحی و مهندسی معابر و خیابان‌ها، اجرای قانون راهنمایی و رانندگی، آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سه اصل مهم در کاهش ترافیک شهر است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار