رییس کل دادگستری مازندران گفت: با بررسی های انجام گرفته این استان رتبه دوم کشوری را در خصوص 10 جرم مهم در کشور داراست.
کد خبر: ۵۴۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 20 December 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تقوی فرد با بیان این مطلب افزود: بیشتر پرونده ها در این استان مربوط به اهانت، تهدید،‌ تخریب، طلاق، مهریه و اختلافات خانوادگی و جرائمی از این دست است.
وی ادامه داد: در بعضی از مسائل مانند درگیری، قبل از اعمال نظر کارشناس در رابطه با جرم صورت پذیرفته این رفتار ناآگاهانه مردم باعث درگیری و اهانت به یکدیگر در جامعه می شود.
رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های استان ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و به ویژه صدا و سیمای مرکز باید تلاش بیشتری در خصوص فرهنگ سازی درجامعه انجام دهند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مازندران نیز در این خصوص اقداماتی را از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری انجام داده ولی این امر همت استانی می طلبد و باید تمام دستگاههای استان دست در دست هم داده تا بتوانند این معضل اجتماعی را با کمک مردم به کمترین نقطه آن برسانند.
**توهین به اشخاص در راس پرونده های کیفری در مازندران
براساس آمار دادگستری مازندران، بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری این استان طی سال گذشته با 27 هزار و 596 فقره در زمینه توهین به اشخاص عادی بوده که 10.34 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.
پرونده های ورودی به دادگستری در 2 حوزه کیفری و مسائل حقوقی دسته بندی می شوند که در سال گذشته پرونده های ورودی مربوط به جرائم کیفری در استان مازندران با ریشه آسیب های اجتماعی افزایش داشته اند.
براین اساس 9 اتهام نخست مربوط به موضوعات کیفری پس از توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی با 26 هزار و 712 پرونده و 2.79 درصد رشد و سرقت با 26 هزار و 638 فقره و 4.89 درصد افزایش در ردیف بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری در سال گذشته بوده اند.
تهدید با 19 هزار و 809 پرونده و 14.42 درصد رشد، ایجاد صدمه بدنی غیرعمدی با 17 هزار و 344 فقره با 2.33 درصد افزایش و تخریب اموال غیرمنقول با 13 هزار و 287 فقره و 6.3 درصد رشد از دیگر اتهامات ذکر شده در ردیف اولین هاست.





منبع : مازندران آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار