رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشفیات ۳۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریالی انواع کالای قاچاق در استان طی یک ماهه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 24 January 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ “ذبیح الله پهلوانی” گفت: قاچاق نوعی اقدام مخرب اقتصادی است که هدف آن تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

وی با اشاره به این که، هدف پنهان قاچاق رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است از اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات ملی و کشفیات ۳۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریالی انواع کالای قاچاق در استان طی یک ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ پهلوانی، تصریح کرد: در این راستا ۲۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق ، ۱۱ دستگاه لوازم برقی خانگی ،۶۸۳ ثوب البسه خارجی و۷۶۲ عدد مواد محترقه از قاچاقچیان کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران کشف ۱۰ تن انواع چوب جنگلی،۲۰ کیسه ذغال ، ۷۱ هزار و ۱۷۶ قلم داروی قاچاق ،۱۲ هزار و ۹۷ رشته جانوران فلسدار و غضروفی به همراه ۱۴۲ کیلو انواع ماهیان خاویاری و استخوانی را از دیگر موفقیت های این طرح ها برشمرد.

وی از دستگیری ۱۳۱ قاچاقچی کالا و ارز در اجرای این طرح ها طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

پهلوانی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی است،اذعان داشت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

وی در خاتمه با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و همه آحاد جامعه برای مقابله با آن مسئول هستند از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

 

 

 

منبع : پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار