اظهارات متناقض مسئولان مازندران؛
در حالی مسئولان مازندران همیشه از فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های پیشگیرانه در خصوص مصرف مواد مخدر در استان حرف می‌زنند که مازندران رتبه نخست سوءمصرف مواد محرک‌زا و توهم‌زا را در کشور دارد....
کد خبر: ۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴ 22 January 2015
به گزارش تابناک – مازندران، فرماندار شهرستان رامسر در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران که این بار در غرب استان مازندران و در شهرستان نوشهر برگزار شد از افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی ابراز نگرانی کرد.

حسین سروری در این جلسه درباره وضعیت مصرف مواد مخدر در این شهرستان اشاره‌ای نکرد ولی ظاهرا فرماندار این شهر دغدغه‌هایی در این حوزه داشت که نتوانست در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این ارتباط سکوت اختیار کند.
 
فرماندار رامسر گفت : مواد مخدر صنعتی هم اکنون با هدف سودجویی بیشتر از سوی سوداگران مرگ تولید می‌شود.
 
وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های پیشگیرانه پیرامون این بلای خانم‌سوز، برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.
 
او افزایش آگاهی‌رسانی مردم در این خصوص را ضروری دانست و اظهار داشت : با اجتماعی کردن ، اطلاع‌رسانی و آموزش باید سطح آگاهی جامعه بویژه خانواده‌ها را ارتقاء داد.
 
سروری بیان داشت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های صنفی و نهادهای غیردولتی به منظور پیشگیری و بهبود شرایط موجود، بهره گرفت.

فرماندار رامسر سعی کرد مواردی را به صورت غیرمستقیم اشاره کند، ولی همه این پنهان‌کاری‌های مسئولان در جلسه، چندان دوام نیاورد و کارشناس سلامت روان و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشی مازندران گفت: مازندران حائز رتبه اول کشوری در سوء مصرف مواد محرک‌زا و توهم‌زا است.

سید محسن داودی، در حاشیه جلسه آموزشی مهارت فرزندپروری که در مرکز بهداشت استان برگزار شد، افزود: مازندران همچنین رتبه دوم سوء مصرف کل مواد مخدر در کشور را دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و مداخلات پیشگیرانه و موثر است .
 
وی بر اهمیت شناخت روابط فرزندان با همسالان آنها تاکید کرد و گفت: 60درصد از اولین تجربه مصرف مواد، به دنبال تعارف دوستان و همسالان آغاز می‌گردد .
 
داودی از والدین و اولیاء مازندرانی خواست با بهره‌گیری ازنظر مشاورین و متخصصین روانشناسی، روانپزشکان و مشاورین خانواده و مطالعه کتاب‌های معتبر، مهارت لازم را در بکارگیری اصول صحیح فرزند‌پروری در خانواده کسب کرده و فرزندان نیز به راحتی در مقابل تمایلات و تعارفات وسوسه‌انگیز مصرف مواد مخدر ' نه' بگویند.

این درحالی است که پس از انتشار این خبر، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران واکنش نشان داد و گفت: انتشار اخباری مبنی بر اینکه مازندران رتبه اول در سوء مصرف مواد محرک زا و توهم زا دارد نادرست است.

علیرضا مرادی اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه پژوهش آماری از سوی مرکز شیوع شناسی کشور انجام نگرفته است، لذا ذکر هرگونه آمار و نسبت دادن رتبه به مازندران در حوزه مصرف مواد محرک زا فاقد سند و کذب بوده و مورد تایید این دبیرخانه نیست.

منبع: تابناک
برچسب ها: مازندران ، مواد مخدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار