آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که با توجه به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی برای اقامت در مدارس این استان ، تعداد مدارس میزبان را افزایش داده است .
کد خبر: ۵۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 19 March 2018

به گزارش تابناک : آموزش و پرورش مازندران پش از این از اختصاص 392 باب مدرسه با سه هزار و 104 کلاس درس برای اسکان نوروزی خبر داده بود ولی اکنون که تنها کمتر از 48 ساعت به سال 97 باقی مانده اعلام کرده است که 50 کلاس درس دیگر هم به این مجموعه اضافه کرده است .
مسئول ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش مازندران روز دو شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : هشت مدرسه به تعداد بیش از 50 کلاس درس دیگر به ظرفیت فضاهای اسکان مسافران در مدارس این استان اضافه شده است .
فرامرز اسدپور افزود : با اضافه شدن این تعداد مدرسه هم اکنون تعداد مدارس اسکان مسافران نوروزی مازندران به 400 مدرسه افزایش یافته است .
به گفته وی ، این تعداد مدارس با تجهیز امکانات و وسائل فعلا در حالت آماده باش خواهند بود تا در صورت لزوم به متقاضیان خدمات ارائه کنند .
اسد پور تاکید کرد : بر اساس دستور وزارتخانه ای مدارس آموزش و پرورش استان فقط پذیرای فرهنگیان خواهند بود و اجازه اسکان دیگر کاکنان دولت و افراد آزاد را ندارند . 
سال های پیش علاوه بر مجموعه کارکنان آموزش و پرورش ، سایر کارمندان دولت و افراد دارای مشاغل آزاد هم می توانستند در مدارس اسکان یابند.
معاون تعاون آموزش و پرورش استان مازندران با اعلام این که مدارس استان از امروز دوشنبه تا 13 فروردین پذیرای مسافران نوروزی هستند ، گفت که پذیرش مسافران در برخی مدارس و سوئیت های رفاهی آموزش و پرورش مازندران از شب گذشته انجام شد .
اسد پور با اشاره به اینکه 10 درصد از مدارس اسکان مازندران از طریق سامانه رزرو اینترنتی پذیرش داشتند که در همان روزهای نخست پر شد ، افزود : فرهنگیان باید برای اقامت در مدارس به صورت حضوری به پایگاهها مراجعه کنند.
نوروز سال 96 حدود 125 هزار نفر در قالب 34 هزار و 849 خانوار مهمان آموزش و پرورش مازندران بودند که از این تعداد 103 هزار نفر از مجموعه خانواده آموزش و پرورش و باقی خانوار غیر فرهنگی بودند .
مازندران سالانه میزبان بیش از 50 میلیون مسافر است که حدود 12 میلیون نفر شب اقامت در نوروز سال 96 ثبت شد .

 

منبع : مازندران آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار