با بالا گرفتن نگرانی ها در کره جنوبی بر سر انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا ، کره می گوید که با وی همکاری خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 23 March 2018

به گزارش تابناک : این در شرایطی است که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بولتون را یکی از تندروترین مقام های آمریکایی و دارای موضع بسیار تند در موضوعات بین المللی از جمله مساله هسته ای شبه جزیره کره معرفی کرده است.
یونهاپ از قول یک مقام مسوول در نهاد ریاست جمهوری و بدون اشاره به نام وی آورده است : بولتون انتخاب دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکاست و ما با او همکاری خواهیم کرد.
گزارش روز جمعه خبرگزاری کره جنوبی حاکی است که نگرانی هایی در باره انتخاب بولتون و تاثیر وی بر مذاکرات آتی با کره شمالی وجود دارد.
مقام کره ای از نهاد ریاست جمهوری اما گفته است که این کشور نگرانی از بابت انتخاب های ترامپ ندارد و با مشاور جدید امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا که بزودی سکان امور را در دست می گیرند ، از نزدیک همکاری خواهد کرد.
کره جنوبی تصریح کرده است که زمان بسرعت سپری می شود و ترامپ برای دیدار سران با کره شمالی آماده می شود و در این شرایط انتخاب هایی دارد که کره جنوبی به آنها توجه می کند و بر اساس همین شرایط با آنان همکاری می کند.
مقام مسوول در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ابراز نگرانی ها از بابت تندروی های بولتون گفت که گذشته وی مهم نیست.
در تحولی دیگر ترو وارجورانتا معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در کره جنوبی گفت که این سازمان برای راستی آزمایی از برنامه هسته ای کره شمالی آماده است.
کره جنوبی از این سازمان خواسته است تا نقش فعالی در خلع سلاح هسته ای ایفا کند اما مقام آژانس گفت که این کاری طولانی و پر چالش خواهد بود.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار