یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها بعد از آب، چای است، طب سنتی برای ایام نوروز ، چای های زیر را به شما معرفی می کند.
کد خبر: ۵۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 24 March 2018

به گزارش تابناک : یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها بعد از آب، چای است، طب سنتی برای ایام نوروز ، چای های زیر را به شما معرفی می کند.

چای بهار نارنج
بهار نارنج، شکوفه ی درخت نارنج است که در فصل بهار بر درخت ظاهر می شود و از آنجا که بوی مطبوعی دارد، برای خوش طعم کردن مواد غذایی، چای، دمنوش و مربا به کار می رود. بیشترین تاثیر بهار نارنج بر سیستم عصبی است و در تمام کتاب های از خواص خواب آوری و آرام بخشی آن یاد شده است.

بهار نارنج را باید صبح زود وقتی که به حالت غنچه ی نشکفته است، از درخت جدا کرده و بلافاصله در محل تاریکی خشک کرد تا تغییر رنگ پیدا نکند.

چای آویشن
گیاه آویشن خواص درمانی مفیدی دارد و مصرف آن در تمام فصل ها به خصوص بهار که باید بدن را سم زدایی کرد، توصیه می شود. این گیاه کل اعضای بدن را می شوید و پاک می کند. اگر هر روز صبح، یک فنجان چای آویشن بنوشید خیلی زود اثرات مثبت آن شامل راحتی بسیار در ناحیه ی شکم، سرفه نکردن هنگام بیدار شدن، احساس سرزندگی و … را خواهید دید.

چای لیمو، نعناع، میخک و دارچین
چهار عدد میخک و دو عدد دارچین را درون آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید دم بکشد. سه عدد ساقه ی برگ نعناع و نصف یک لیموترش را درون لیوان ریخته و دارچین و میخک دم کشیده را به آن اضافه کنید.

چای گل سرخ
خواص دارویی گل سرخ سال هاست. شناخته شده است. رومیان باستان خاصیت دارویی برای این گیاه قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می برد. ساکنان اولیه ی آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش و ناراحتی های معده، چای دم شده با گلبرگ های رز می نوشیدند.

گل سرخ تقویت کننده و برطرف کننده ی تپش شدید قلب، ضدافسردگی و شادی آور است. همچنین موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها شده و ریه ها را تقویت می کند؛ به همین دلیل برای افرادی که بدن ضعیفی دارند، مفید است. چای گل سرخ عوارض و نشانه های زکام بهاری و گرفتگی های برونشی را از بدن دور می کند.

منبع: طب اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار