عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است،
کد خبر: ۶۳۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 18 July 2018
 به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است. مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است.

 براساس این گزارش، حمید خلیلی در بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور در بندر نوشهر، افزود: براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی از سال ۹۰ کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی و قضایی ایجاد شده است که دبیرخانه آن در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر است.

 وی در ادامه افزود: بر اساس ابلاغ مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM)کمیته ساماندهی و مدیریت در ۸ استان ساحلی کشور به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی ایجاد شده است که خوشبختانه اقدامات خوبی طی سال های اخیر در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی و جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی صورت گرفته است و نیاز به بهبود روند جاری است.

عضو کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد: موضوع مطالعات و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کار جمعی است و دبیرخانه، نقش هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی و قضایی را برعهده دارد و تدقیق این مطالعات در استان های گیلان،مازندران و گلستان در دستور کار سال جاری سازمان بنادرودریانوردی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است، اذعان داشت: تمام مجموعه ها باید برای ساماندهی سواحل با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند. ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم دریا قابل چشم پوشی نیست و با آن برخورد می شود.

برچسب ها: دریای مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار