فرماندار سوادکوه با بیان اینکه سازوکار گردشگری نیازمند زیرساخت هایی است، از صدور مجوز ساخت دو هتل در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 12 August 2018

 سعید یزدانی، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان دو حوزه مهم گردشگری در شهرستان را طبیعت‌گردی و گردشگری مذهبی برشمرد و با بیان اینکه سازوکار گردشگری در شهرستان مهیا نبوده و ایجاد آن نیازمند زمان است، افزود: حضور گردشگر در شهرستان نیازمند ابزارهایی چون هتل و مکانی برای اقامت است و تاکنون دو مجوز هتل در شهرستان صادر شد.

فرماندار سوادکوه، از دیگر ابزارهای لازم برای رونق گردشگری به برندسازی اشاره کرد و با بیان اینکه سوادکوه دارای مکان‌های تاریخی مهمی برای جذب گردشگر است، بازتعریف و شناسنامه‌دار شدن این اماکن را ضروری خواند و افزود: سوادکوه مسیری برای عبور شده و باید ابزارهای توقف گردشگر را با برندسازی ایجاد کرد.

وی توقف چند ساعته قطار گردشگری در سوادکوه را عامل ایجاد درآمد برای شهرستان ندانست و بر شب اقامت این گردشگران تأکید کرد و افزود: برای ترغیب تورهای ریلی به شب اقامت در شهرستان مقرر شد تا اماکن اقامتی تا ۳۰ درصد تخفیف درنظر گیرند.

یزدانی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب یک بیمارستان عمومی است و از بیمارستان عمومی نباید انتظار خدمات‌دهی در سطح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی را داشته باشیم، بر تغییر نگرش مردم در این زمینه تأکید کرد.

وی با اشاره به چهار عمل اصلی بیمارستان عمومی در حوزه عمومی، اطفال، زنان و بیهوشی، دو مشکل عمده بیمارستان شهدا زیراب را اتمام قرار داد متخصص زنان و بیهوشی برشمرد و با اشاره به اهمیت متخصص بیهوشی و کمبود آن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پیگیری و جانشینی به موقع متخصص بیهوشی را لازم دانست.

مقام عالی دولت در شهرستان سوادکوه یکی از ابزارهای مهم بر نظارت و درست بودن عملکرد یک مدیر را رضایت اجتماعی از مدیر برشمرد و افزود: مدیرانی که نتوانند همراه باشند، جابجا خواهند شد.

فرماندار سوادکوه از کاهش حریم رودخانه زیرآب به ۲۴ متر خبر داد و افزود: این امر در استان کارشناسی شد و برای اعلام نظر نهایی به تهران فرستاده شده و منتظر پاسخ هستیم.

وی اعتبار تصفیه خانه دراسله را برای امسال ۷۰۰ میلیون تومان و برای سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد تا آبفا شهری تا سه سال بعد از کلنگ‌زنی این تصفیه خانه را به بهره‌برداری برساند و کار شروع و تجهیز کارگاه انجام شده است.

وی در رابطه با دریافت عوارض در روستاهای گردشگر پذیر شهرستان به منظور ارائه خدمات و جمع آوری زباله با بیان اینکه نگاه به محیط زیست نه دولتی بلکه باید عمومی و مردمی باشد، بر ضرورت شکل‌گیری سازمان‌های مردمنهاد محیط‌زیستی تأکید کرد.

وی در رابطه با وضعیت زمین فوتبال زیراب گفت: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای چمن مصنوعی آن مصوب شده و تسطیح آن نیز طی ۴ روز آینده به اتمام می‌رسد اما رانشی شدن بخشی از منطقه کار را با مشکل مواجه کرده است.

یزدانی با اشاره به بلاکشت بودن برخی زمین‌های کشاورزی شهرستان، زمین را یکی از منابع اشتغال و درآمدزایی برشمرد و از جمله طرح‌های ترغیب برای افزایش سطح زیر کشت به‌منظور ایجاد اشتغال و افزایش درآمد به طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار، پرورش ماهی و زالو زالو، افزایش کشت کلزا به دلیل صرف اقتصادی آن اشاره کرد.
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار