مدیرکل اداره امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری مازندران از شناسایی و دستگیری 52 گردشگر خارجی به جرم بزهکاری در سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 26 September 2018

ایرنا، غلامعلی کریم پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کلاردشت گفت: این افراد پس از پرونده سازی و طی مراحل قضائی برابر قانون با آن ها برخورد شد.
وی افزود:‌ هم اکنون روابط خوبی میان گردشگران عراقی و ایرانی وجود دارد و برخی از کشورهای معاند علاقه مند نیستند که این روابط وجود داشته باشد و برای برهم زدن این روابط خوب در صدد سیاه نمایی هستند.
کریم پور، انعکاس برخی از اخبار در فضاهای شبه رسانه ای مبنی بر رواج بزهکاری و بی بند وباری از سوی گردشگران خارجی بویژه کشور عراق را شایعه دروغین دانست و ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید سعی دارد تا بتواند برای رهایی از نگاه تک قطبی به صادرات نفت به صنعت گردشگری بیشتر بها دهد تا بتواند گردشگران خارجی بیشتری را جدب کند.
مدیر کل اداره امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری مازندران افزود: برای بهبود فضای کسب و کار و رونق گردشگری همه مسئولان دست اندرکار باید زمینه و بسترهای لازم را برای جذب گردشگران خارجی فراهم کنند و نکته مهم تر آنکه شناسنامه دار کردن و ساماندهی ویلاهای استیجاری نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود .
وی تاکید کرد که باید آثار منفی گردشگران مدیریت و آثار مثبت آن ها نیز تقویت شود ضمن آنکه برای برقراری امنیت کامل مردم نیز باید هم افزایی بیشتری با پلیس داشته باشند .
بر اساس آمار منابع رسمی امسال دستکم 50 هزار گردشگر خارجی که غالب آن ها از کشورهای عربی بودند، وارد کلاردشت شدند .
مدیرکل اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری مازندران همچنین با ابراز نگرانی از حضور کارگران تبعه افغان به شهرستان کلاردشت گفت: حضور این افراد در این منطقه رو به افزایش است و متاسفانه اغلب این کارگران از مرزهای شرقی وارد این شهرستان می شوند.
کریم پور افزود: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که این کارگران دارای خانواده های پرجمعیت یعنی هر کدام دارای اعضای هشت یا 10 نفره هستند و به شکل غیرمجاز نیز در کلاردشت فعالیت دارند.
وی همچنین از مسئولان دست اندرکار بویژه فرماندار، بخشدار و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا برای آگاهی بخشی افکار عمومی و کارفرمایان در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی کنند.
شهرستان کلاردشت با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار