معاون پارلمانی سپاه پاسداران:
معاون پارلمانی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه صدام خود را برای برتری آماده کرده بود، گفت: صدام از شور انقلابی مردم ما غافل بود و با این شور توانستیم قدرت تولید کنیم.
کد خبر: ۶۶۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 01 October 2018

محمدصالح جوکار با اشاره به‌روزهای پرافتخارآمیز رزمندگان دفاع مقدس، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای بسیاری که نگاه دشمنی با ایران را داشتند، این بود که شرایط خوش‌خدمتی برای آمریکائی‌ها داشته باشند، دنبال فرصت می‌گشتند و این فرصت بعد از انقلاب اسلامی را به دست نیاوردند.

وی افزود: مناقشه مرزی بهترین فرصت برای صدام بود که در آن شرایط علیه ایران استفاده کند و با توجه به نارضایتی بلوک شرق و غرب نسبت به مردم ما و با توجه به اینکه رژیم دست‌نشانده آمریکا را سرنگون کرده بودیم و انقلاب اسلامی پیروز شده بود.

به گفته‌ی معاون پارلمانی سپاه پاسداران صدام برآورد کرده بود که چنانچه من در این موضوع ورود پیدا کنم، کشورها آن را حمایت خواهند کرد و چون منافع آن‌ها در ایران ازدست‌رفته است و با توجه به اینکه صدام نماینده عراق در قرارداد ۱۹۷۵ بود؛ لذا این تحقیر را به‌نوعی می‌خواست که جبران کند و با یک تیر چند هدف را بزند.

جوکار بابیان اینکه عمدتاً صدام از شور انقلابی مردم ما غافل بود و با این شور توانستیم تولید قدرت کنیم، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) با توجه به حکیم بودن و تصمیمات راهبردی ایشان در این زمینه با تلفیق اعتقادات، ایمان و وجدان پاک جوانان چنان قدرتی ایجاد کرد که عراق در همان اوایل جنگ در حوزه سرزمینی زمین‌گیر شد و نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدر مسلم دهه‌ها و سده‌های پیش رو را ترسیم کرده بودند و برای پایداری این انقلاب و تداوم بخشیدن به مسیر انقلاب اسلامی، شجره طیبه بسیج را به وجود آوردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: امام خمینی (ره) در آن شرایط بسیار با درایت و حکیمانه تصمیم گرفتند و به مردم اعلام کردند: دزدی آمده، سنگی انداخته و باید دست‌به‌دست هم دهیم و آن را بیرون کنیم و در آن شرایط نابرابر، ارتش، سپاه و بسیج ما آن‌چنان شکل نگرفته بود؛ اما تدبیر امام این بود که مردم خود در جنگ وارد شوند و سپاه ما قدرت پیدا کند.

وی بابیان اینکه شرایطی که در حوزه سیاسی حاکم بر کشور ما بود و در رأس آن بنی‌صدر خیانت می‌کرد و توجهی به مسائل جنگ نداشت، ابراز داشت: آن‌ها اعتقادی نداشتند و می‌گفتند: ما بایستی آتش‎بس را بپذیریم و دست از دفاع برداریم، چون شرایط، شرایط نابرابری است؛ اما امام خمینی (ره) آن قدرت را تولید کردند و این توازن را در دفاع مقدس را رقم زدند.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران اذعان داشت: شاید آن تولید ازنظر تجهیزات و آموزش نبود؛ اما ازنظر روحی، توکل به خدا و ایمان بود که این مؤلفه‌ها در جنگ ورود پیدا کرد وبرتری رزمندگان اسلام در جنگ هشت‌ساله به اثبات رسید.

جوکار با اشاره به اینکه ما توانستیم باافتخار از این جنگ، پیروزمندانه خارج شویم و در پایان جنگ نیز ما تولید قدرت کرده بودیم، یادآور شد: از همان ابتدای جنگ مؤلفه قدرت ما در قدرت نظامی و دفاعی صفر بود و به کشورهای دیگر وابسته بودیم و تمام تجهیزات باید از بیرون از مرزها تأمین می‌شد؛ اما در پایان هشت سال دوران دفاع مقدس امروز با بیش از ۳۰ کشور دنیا تبادل اطلاعات نظامی و تجهیزات و سامانه‌های مختلف راداریم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این هشت سال دوران دفاع مقدس نشان از این بود که چنانچه ما روی پای خود ایستاده‌ایم، پافشاری و بنا را بر دفاع گذاشتیم و این راهبرد بهترین راهبردی بود که امام خمینی برگزید و در سایه این راهبرد، موفقیت‌های بسیاری را کسب کردیم و هرچند کشورهای اروپایی امکاناتی در اختیار کشور عراق گذاشتند؛ اما در برابر اراده رزمندگان ما شکست خوردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار