بارندگی شدید ۲۷۴ میلی متری در مازندران دو کشته برجا گذاشت و مدارس غرب استان را تعطیل و در عین حال برودت هوا کوهستان ها را سفیدپوش کرد.
کد خبر: ۶۶۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 07 October 2018

مهر – گروه استان ها: بارندگی شدید و رگباری که از عصر جمعه در مازندران آغاز شد تاکنون خسارت هایی شامل تخریب پل، آبگرفتگی معابر و منازل، فوت دو نفر و آسیب به تاسیسات و تجهیزات زیربنایی را در پی داشته است.

هم اکنون بارش باران با شدت در مازندران تداوم دارد و تمامی شهرها و مناطق روستایی با پدیده آبگرفتگی و رواناب مواجه هستند.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت استان اظهار داشت: باران سیل آسا بیشتر شهرهای استان را در برگرفته است و از عصر دیروز بارندگی در تمام شهرستان های استان درجریان است و تمام رودخانه های سطح استان بویژه غرب استان با بالاآمدن آب مواجه بوده اند.

در پسنده عباس آباد تعدادی از مردم به دلیل سیل و آبگرفتگی از طریق تراکتور و قایق جابجا شدند

وی با اظهار اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی شده است گفت: در پسنده عباس آباد تعدادی از مردم به دلیل سیل و آبگرفتگی از طریق تراکتور و قایق جابجا شدند.

احمدی با اشاره به اینکه راه تنکابن به چالوس به دلیل آسیب پل دچار مشکل شده از رفع مشکل به صورت موقت خبر داد و افزود:بارندگی سبب خاموشی برق در بسیاری از مناطق استان شده بود که اکنون برق مناطق برقرار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بااظهار اینکه سربندی تعدادی از واحدهای مسکونی در بابل و آمل دچار خسارت شد گفت: یکی از هم استانی ها براثر صاعقه فوت و یک نفر دیگر در آب خفه شد و در ساری نیز یکی از شهروندان از ارتفاع سقوط کرد اما خوشبختانه فوت نشده است.

وی درباره تعطیلی مدارس گفت: مدارس شهرستان های عباس آباد، تنکابن، رامسر و نوشهر در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی نور در نوبت صبح امروز تعطیل هستند.

رانش در رامسر

در عین حال انوشیروان خلعتبری رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر خواستان حمایت مسئولان استانی و کشوری برای کمک به رامسر شد و گفت: پنج واحد مسکونی در رامسر دچار رانش شد و بیشترین مشکلات در حریم رودخانه ها است.

بارندگی ۲۷۴ میلی متری مازندران به گفته مدیرکل هواشناسی استان ۴۰ میلی متر از میانگین بارش سالانه کشور و از میانگین بارش چهارساله استان یزد بیشتر است.

بارش ثبت شده از بارندگی چهار ساله یزد بیشتر است

محمدرضا رضوی با اشاره به تداوم بارش ها تا اواخر روز شنبه می گوید: مقدار بارش های ثبت شده در چند ساعت اخیر خیلی سنگین است به گونه ای که در رامسر ۴۳ میلی متر از میانگین یکسال بارندگی کشور بیشتر باران باریده و میزان بارش ثبت شده از باران چهار ساله استان یزد بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه رعد و برق در استان قربانی گرفته است ادامه داد: بارش ها در عصر شنبه نیز ادامه دارد و در ارتفاعات شاهد سفیدپوش شدن قلل مرتفع استان هستیم.

بارندگی های رگباری و شدید نگرانی مسئولان پلیس راه را برای ایمنی تردد بیشتر کرده و به هموطنان و هم استانی ها توصیه می کنند تا از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه به رغم بارش سنگین ترافیک در محورهای استان عادی و روان است می گوید: هم اکنون تمامی محورهای کوهستانی باز است اما در محور ساری – کیاسر بین هولار و نوده دچار مشکل هستیم.

وی افزود: همچنین محور فرعی سلیمان آباد تنکابن نیز براثر بارندگی شدید مسدود شده است.طبق اعلام هلال احمر مازندران ۱۵ شهر مازندران از دیروز تاکنون دچار آبگرفتگی شده و به گفته مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر به ۸۱۷ نفر در قالب ۱۸۳ خانوار امدادرسانی شده و چهار نفر در پایگاه پاسند اسکان داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار