حفظ زمین‌های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها درحد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک از مزیت‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک است که سبب افزایش استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استان‌های شمالی شد.
کد خبر: ۶۶۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 09 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، حسین افضلی  از خسارت شانزده میلیارد ریالی سیلاب اخیر به زیربناهای حوزه انرژی مازندران خبر داد.

 براساس این گزارش، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان در ادامه اظهار داشت: سیل جمعه و شنبه گذشته 16 میلیارد ریال به تاسیسات، ترانس و خطوط برق استان مازندران خسارت زده است.

وی صاعقه و رعد و برق توفان اخیر در مازندران را بی سابقه توصیف کرد و افزود: در مدت کمتر از دو ساعت 43 بار صاعقه با سرعت بالا به تاسیسات زیرساختی برق استان برخورد کرد که سبب خاموشی موقت هر بار سه تا پنج دقیقه شده است.

افضلی بیان کرد: در حال حاضر سه قطعه زمین در سه نقطه از شهرستان بابل و آمل برای ایجاد چهار نیروگاه 25 مگاواتی به شرکت‌های کانادایی تحویل شده است.

وی افزود: اکنون امکانات و تجهیزات مورد نیاز دو نیروگاه 25 مگاواتی که قرار است در یک قطعه زمین در شهرستان آمل در کنار هم ایجاد شود، به منطقه ارسال شده است.

افضلی گفت: رویکرد زیست محیطی دولت تدبیر و امید در تولید انرژی پاک برق در استان‌های شمالی به نیروگاه‌های مقیاس کوچک سوق پیدا کرده که بر اساس مطالعات انجام شده تا سال 1403 برای تامین هزار مگاوات برق 40 نیروگاه 25 مگاواتی باید در این استان‌ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: حفظ زمین‌های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها درحد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک از مزیت‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک است که سبب افزایش استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استان‌های شمالی شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه ظرفیت تولید برق از 33 مگاوات سال 57 امروز به افزایش 45 برابری رسیده است، بیان داشت: در حال حاضر 143 مگاوات برق استان مازندران توسط بخش خصوصی و از طریق نیروگاه مقیاس کوچک تولید می‌شود.

افضلی ادامه داد: برای تامین انرژی در استان و در پیک مصرف به احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده که همان نیروگاه مقیاس کوچک است نیاز داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار