این طرح بر اساس تفاهمنامه ای میان وزیر جهاد کشاورزی،رئیس سازمان برنامه و بودجه و سه استاندار مازندران،گیلان و گلستان قرار است اجرا شود. برای اجرای این طرح ۶۷۶ میلیارد تومان در بازه زمانی دو ساله پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن اعتبار ملی و ۵۰ درصد دیگر استانی است.
کد خبر: ۶۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷ 12 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح بهسازی ۲۴ هزار هکتاری آب بندان در ۳ استان مازندران،گیلان و گلستان اجرا می شود.وی با اعلام این خبر،افزود:

براساس این گزارش، این طرح بر اساس تفاهمنامه ای میان وزیر جهاد کشاورزی،رئیس سازمان برنامه و بودجه و سه استاندار مازندران،گیلان و گلستان قرار است اجرا شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح بهسازی ۲۴ هزار هکتاری آب بندان در ۳ استان مازندران،گیلان و گلستان اجرا می شود.

علیمراد اکبری در حاشیه همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر،افزود:این طرح بر اساس تفاهمنامه ای میان وزیر جهاد کشاورزی،رئیس سازمان برنامه و بودجه و سه استاندار مازندران،گیلان و گلستان قرار است اجرا شود. وی اظهار داشت:

برای اجرای این طرح ۶۷۶ میلیارد تومان در بازه زمانی دو ساله پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن اعتبار ملی و ۵۰ درصد دیگر استانی است. معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اهداف اجرایی این طرح،گفت:

هدف از اجرای طرح بهسازی ۲۴ هزار هکتاری آب بندان ها،جمع آوری یک میلیارد متر مکعب از آب های هرز و روان آب ها در اثر بارندگی است که بدون بهره برداری مناسب وارد دریا می شود. اکبری ادامه داد:سالانه نزدیک به ۱۰ میلیارد متر مکعب آب باران بدون بهره برداری مناسب به دریای خزر می ریزد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:آب استحصال شده از طریق آب بندان ها در شالیزارها استفاده خواهد شد. وی گفت:مطالعات اجرای این طرح شروع شده و حداکثر تا پایان امسال به پایان می رسد. اکبری درباره اجرای فاز دوم طرح احیای اراضی استان های خوزستان و ایلام،گفت:

فاز دوم طرح احیای اراضی استان های خوزستان و ایلام در سطح ۲۵۵ هزار هکتار بزودی آغاز می شود. وی افزود:برای تخصیص آب ۲۲۵ هزار هکتار فاز دوم طرح احیای اراضی استان های خوزستان و ایلام،تفاهمات میان وزیران جهاد کشاورزی و نیرو صورت گرفته است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار