عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر که صبح دوشنبه در حضور تعدادی از مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین مسؤولان منابع طبیعی غرب مازندران برگزار شد، سخنانی ایراد کرد .
کد خبر: ۶۹۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 24 December 2018

 به گزارش تابناک مازندران، سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران در حالی معرفی شد که مدیرکل قبلی در این جلسه حضور نداشت و البته مراسم بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شده است، حضور داشت .

براساس این گزارش، در این مراسم طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور، عبدالرضا سنگاری به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر معرفی و مشغول به کار شده است.

این مراسم در حالی برگزار شد که سیدوجیه‌الله موسوی مدیرکل قبلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر در این مراسم حضور نداشت.

این غیبت در حالی بود که طی دو هفته گذشته زمزمه‌های مبنی بر دستگیری یکی از مدیران کل مازندران شنیده می‌شد.

یک منبع آگاه در این ارتباط از داشتن پرونده قضایی مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران خبر داد و گفت: قرار تامین کیفری برای این فرد صادر شده است.

بنا نیست مراتع را به جنگل تبدیل کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر که صبح دوشنبه با حضور تعدادی از مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین مسؤولان منابع طبیعی غرب مازندران برگزار شد افزود: مرتع، بوم‌سازگانی مهم است و باید پایدار باشد و حفظ شود.

وی با اشاره به برداشت عده‌ای، از سخنان چند روز قبل خود گفت: تمام فعالیت‌های جنگل‌کاری، شامل احیا و توسعه و غنی‌سازی، فقط در زون جنگلی انجام می‌شود و بنا نیست مراتع با جنگل‌کاری تبدیل به جنگل شود.

نوبخت ادامه داد: تمام ادارات کل منابع طبیعی کشور، نقشه‌های شبکهٔ سامانهٔ مختصات جهانیِ مرکاتورِ معکوس یا همان یوتی‌ام (UTM) خود را ارائه کرده‌اند که با همکاری مرکز جنگل‌های خارج شمال سازمان جنگل‌ها و هماهنگی با دفتر مهندسی و مطالعاتِ این سازمان، زون‌های مختلف در این نقشه‌ها با شناسهٔ مخصوص معین شده که زون f6 مربوط به عرصه‌های با تاج‌پوشش یک تا پنج درصد است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: در مناطق مذکور، تابه‌حال نزدیک به 11 هزار هکتار جنگل‌کاری انجام شده است.

نوبخت اظهار کرد: تمام فعالیت‌های انجام‌شده در این بخش در همهٔ استان‌ها، به متولیان امر در مرکز جنگل‌های خارج از شمال اعلام می‌شود و ما نتایج راستی‌آزمایی را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به خاتمه طرح‌های جنگل‌داری در شمال کشور بیان کرد: از چهار اداره کل منابع طبیعی شمال کشور، به‌خصوص اداره کل منابع طبیعی نوشهر می‌خواهیم به همکاری خود برای به نتیجه رسیدن این امر ادامه دهند.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: کارکنان منابع طبیعی، حافظان انفال و سربازان امام زمان هستند و این سرباز بودن الزاماتی را می‌طلبد که سه مورد آن خیلی مهم است.

وی ادامه داد: نخستین وظیفه، خدامحوری است و ما همچنان‌که در پروژه‌هایمان ناظر می‌فرستیم، باید بدانیم در کارمان نیز ناظر وجود دارد.

نوبخت گفت: دومین مورد، صداقت در کار است و باید اطلاعاتی که به مافوقمان می‌دهیم حتی اگر به ضررمان باشد صادقانه باشد.

وی سومین وظیفهٔ مهم کارکنان منابع طبیعی را «کارشناسی» دانست و یادآور شد: هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید اصول آن کار رعایت شود و لازم است در تصمیمات، جنبه‌های کارشناسی در نظر گرفته شود که در این صورت هیچ‌کس نمی‌تواند ما را زیر سؤال ببرد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر نیز در این جلسه ضمن بیان گزارش عملکرد گفت: امسال از صندوق توسعهٔ ملی ۷۰۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص یافت که سهم اداره کل نوشهر 14 میلیارد تومان بود.

قربانعلی حدادی افزود: با وجود فرصت اندکی که در اختیار داشتیم، کارهای مربوط را به‌سرعت انجام دادیم به‌نحوی‌که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اکنون بیش از ۸۰ درصد است.

وی تأکید کرد: اگر فصل سرما و نامساعد شدن اوضاع جوی نبود، می‌توانستیم پروژه‌ها را کامل کنیم.

حدادی اظهار داشت: در گذشته توزیع اعتبار بر اساس مساحت بود و چون حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی نوشهر مساحتش کم است، همیشه در ته جدول اعتبارات بودیم که باعث می‌شد در مناطق بحرانی نتوانیم خوب کار کنیم.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر یادآور شد: در سیل امسال مشخص شد در مناطقی که فعالیت‌های آبخیزداری کرده بودیم خسارت کم بود و بنابراین اگر اعتبار کافی و متناسب با تهدیدات منطقه‌ای داده شود، می‌توانیم احتمال خسارت سیل را باز هم کاهش دهیم.

سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر نیز در این آیین گفت: با توجه به شناختی که از همکاران دارم خوش‌بین هستم و امیدوارم با حفظ و گسترش تعامل، به وظایف خود به‌خوبی عمل کنیم.

عبدالرضا سنگاری که پیش‌ از این معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر بود افزود: سه سال پیاپی در این بخش، خاصه ممیزی اراضی، مقام برتر کشور را به دست آوردیم.

وی افزود: در بخش استعدادیابی اراضی نیز پارسال در اخذ عواید دولت مقام اول کشوری را داشتیم.

سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تأکید کرد: در آزادسازی سواحل، همکاران ما به‌خصوص ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها و یگان حفاظت زحمات زیادی کشیدند و حتی در ساعات غیر اداری و پاسی از شب گذشته، مشغول انجام‌وظیفه بودند.

سنگاری اظهار داشت: در حدنگاری اراضی که اولویت اول سازمان جنگل‌ها است اعلام می‌کنیم که اگر اعتبار به‌موقع برسد، حدنگاری اراضی ساحلی تا پایان امسال تمام می‌شود.

وی پیش از این معاون حفاظت و امور اراضی این اداره کل بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار