شهردار نوشهر گفت: برای جلوگیری از تبعات بعدی سیل بازسازی حریم پر مخاطره ترین رودخانه شهر با تملک املاک بستر رودخانه و واگذاری زمین در دستور كار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳ 05 May 2019

شهردار نوشهر گفت: برای جلوگیری از تبعات بعدی سیل بازسازی حریم پر مخاطره ترین رودخانه شهر با تملک املاک بستر رودخانه و واگذاری زمین در دستور كار قرار گرفت.

علي اماني در گفت و گو با ایسنا گفت:سیل بلای طبیعی و مهمان ناخوانده ای است که موجب آزار بسياري است و خسارات زيادي را به جاي مي گذارد.

وي با بيان اينكه بلاهای طبیعی تاحد زیادی تحت کنترل نیستند اما باید مدیریت شوند، افزود: در تمامی دنیا زندگی در کنار رودخانه را زندگی پر ریسک می دانند و به عواقب ناشی از آن هم می پردازند.

شهردار نوشهر با تاكيد بر اينكه در زمان وقوع سیل در مدیریت شهری باید اقدامات موثری صورت گیرد، تصريح كرد: وقتی عرصه برای آب رودخانه‌ها تنگ می شود راهی به جز فرارو وقوع سيل ندارد.

اماني با بيان اينكه در نگهداری از رودخانه ها اختلاف نظرهاي زيادي وجود دارد که متولی این امر شهرداری‌ها، امور آب و ساير ارگانها هستن، تصریح کرد: باید تصمیمات جدی در این خصوص گرفته شود تا متولي مشخصي معرفي شود.

وي با اشاره به اينكه در نوشهر با تعاملاتی که وجود دارد تفاهم نامه ای با ناحیه امور آب، شهرداری و شورای شهر منعقد شد که اتفاقات خوبی برای شهر رقم خورد، گفت: لایروبی سه رودخانه وحشی شهر با اعتبار ۲۷۰ میلیون تومان که خسارات ناشی از سیل به حداقل ممکن برسد در دست پیگیری است.

شهردار نوشهر خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از تبعات بعدی سیل نيز بازسازی حریم پرمخاطره ترین رودخانه شهر با تملک املاک بستر رودخانه و واگذاری زمین در دستور كار قرار گرفت که متاسفانه به دليل عدم نظارت، ساكنين هنوز حضور دارند و آسیب همچنان ادامه دارد.

اماني ادامه داد: شهرداری با نظر و موافقت شورا از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث دیواره حفاظتی اختصاص داده که بزودی پیمانکار معرفی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار