نخستین بار طرح کشوری کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بنزین (کهاب) با فن آوری صد در صد بومی در شهرستان عباس آباد اجرا شد.
کد خبر: ۷۴۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 05 May 2019

نخستین بار طرح کشوری کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بنزین (کهاب) با فن آوری صد در صد بومی در شهرستان عباس آباد اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اجرای این طرح در جایگاه سوخت فجر شهرستان عباس آباد، هدف اصلی طرح کهاب را صرفه‌جویی اقتصادی در سوخت و کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل سوخت گیری و نیز جلوگیری از آثار نامطلوب آلاینده‌های زیست محیطی، در محیط اعلام کرد.
حسینعلی ابراهیمی افزود: نصب این سیستم در جایگاه‌های سوخت موجب پالایش بنزین به صورت بهینه و جلوگیری از هدر رفت سوخت هنگام تخلیه و نازل‌ها توسط تانکر‌ها می‌شود.
تورج امانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس نیز از اجرای طرح‌های زیرساختی با موضوع محیطی زیست، در غرب این استان خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای بخار‌های بنزین در زمان تخلیه از نفتکش‌ها به مخازن و نازل ها، طرح کهاب با رویکرد حفظ منافع و سرمایه زیرزمینی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در جایگاه‌های سوخت غرب مازندران و حمایت بخش خصوصی اجرا می‌شود. همچنین با توجه به استقبال بخش خصوصی از اجرای این طرح در جایگاه‌های سوخت، مقدار بازیافت بنزین بسیار چشمگیر و صرفه اقتصادی ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.
خداوردی مدیر جایگاه سوخت فجر شهرستان عباس آباد هم قیمت تمام شده این دستگاه را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هدف این طرح، جلوگیری از خارج شدن گاز در زمان تخلیه فرآورده، بازیافت دوباره و تبدیل آن به بنزین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار