شاگردان مائوريسيو پوچتينو که در ديدار رفت با يک گل شکست خورده بودند، در ديدار امشب هم ابتدا با دو گل عقب افتادند اما در نيمه دوم سه بار دروازه آژاکس را باز کردند و توانستند براي اولين بار به فينال چمپيونزليگ برسند.
کد خبر: ۷۴۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 09 May 2019

 

شاگردان مائوريسيو پوچتينو که در ديدار رفت با يک گل شکست خورده بودند، در ديدار امشب هم ابتدا با دو گل عقب افتادند اما در نيمه دوم سه بار دروازه آژاکس را باز کردند و توانستند براي اولين بار به فينال چمپيونزليگ برسند.

در دقيقه 5 بازي، تاديچ صاحب يک موقعيت خوب شد اما لوريس به خوبي ضربه او را به کرنر فرستاد. با اين حال، همان کرنر با ضربه سر دليخت وارد دروازه شد تا آژاکس در خانه 1-0 جلو بيفتد. دو دقيقه بعد، ارسال سون هيونگ مين به طور بسيار خطرناکي به تيرک دروازه آژاکس برخورد کرد. بازي براي دقايقي آرام دنبال شد تا اينکه در دقيقه 25، با پاس دله آلي، سون در موقعيت خوبي قرار گرفت اما ضربه او از درون محوطه جريمه توسط اونانا با پا برگشت داده شد. دو دقيقه بعد، روي حرکت دوباره دله آلي، اين بار ضربه اريسکن توسط اونانا مهار شد. در دقيقه 31، آژاکس تا آستانه گل دوم پيش رفت اما شوت زيباي تاديچ با اختلاف اندکي از بالاي دروازه تاتنهام به بيرون رفت. بازي بسيار جذاب و از سوي هر دو تيم، تهاجمي دنبال مي شد. در دقيقه 35، آژاکس موفق شد به گل دوم برسد. تاديچ با حرکت از سمت چپ، توپ خوبي را در محوطه جريمه براي حکيم زياش مهيا کرد و او با يک ضربه سرضرب زيبا، توپ را به گوشه دروازه، دور از دستان لوريس فرستاد. دقايق پاياني نيمه اول بدون خطر خاصي روي دروازه ها به پايان رسيد.

تاتنهام نيمه دوم را با رويکردي تهاجمي تر آغاز کرد و در دقيقه 55به گل اول رسيد. لوکاس مورا در ميانه ميدان توپ را جلوتر از دليخت دزديد و به سمت دروازه، دله آلي را صاحب توپ کرد. در يک رفت و برگشت، مورا دوباره توپ را گرفت و با عبور از مدافعان آژاکس، در مصاف تک به تک با اونانا با ضربه پاي چپ دروازه را باز کرد. طولي نکشيد که وينگر برزيلي در عين ناباوري هواداران آژاکس، گل دوم را هم به ثمر رساند. در دقيقه 59 در يک جمله همه جانبه از اسپرز، مدافعان آژاکس کاملا به هم ريخته نشان دادند. اونانا در يک اشتباه مهلک موفق نشد توپ را کاملا جمع کند و مورا از روي خط شش قدم دروازه را باز کرد. پس از اين گل، آژاکس کمي با احتياط و ترس بيشتري بازي را ادامه داد و تاتنهام تمام تلاشش را براي گل سوم و صعود به فينال انجام داد. در دقيقه 63، ضربه خطرناک حکيم زياش در صحنه اش مشابه با گل دوم آژاکس، با اختلاف کمي از کنار دروازه لوريس به بيرون رفت. در دقيقه 80، آژاکس تا آستانه گل سوم پيش رفت اما ضربه زياش به تيرک دروازه تاتنهام برخورد کرد. اين دقايق از بازي فوق العاده حساس و جذاب بود. در ده دقيقه پاياني، تاتنهام با يک بازي ريسکي، تقريبا دفاع را نيمه کاره رها کرده بود و فقط به فکر گلزني بود. در دقيقه 86، تاتنهام صاحب يک موقعيت طلايي شد اما در دو مقطع، تيرک دروازه و مدافع آژاکس از روي خط دروازه مانع ورود توپ شدند. تلاش آنها بالاخره در پنجمين دقيقه وقت هاي تلف شده به ثمر نشست. در حالي که تاتنهام کاملا احساساتي، سراسر حمله بود، توپ در محوطه جريمه به لوکاس مورا رسيد و او با يک ضربه پاي راست زميني به گوشه دروازه، هتريک خود را کامل کرد.

دليخت، دقيقه 5 براي آژاکس: لاسه شون، کرنر آژاکس را روي دروازه ارسال کرد و ماتياس دليخت در حالي که کسي او را مهار نکرده بود، با يک ضربه سر توپ را به گوشه پايين دروازه فرستاد.

حکيم زياش، دقيقه 35 براي آژاکس: تاديچ با حرکت از سمت چپ، توپ خوبي را در محوطه جريمه براي حکيم زياش مهيا کرد و او با يک ضربه سرضرب زيبا، توپ را به گوشه دروازه، دور از دستان لوريس فرستاد.

لوکاس مورا، دقيقه 55 براي تاتنهام: لوکاس مورا در ميانه ميدان توپ را جلوتر از دليخت دزديد و به سمت دروازه، دله آلي را صاحب توپ کرد. در يک رفت و برگشت، مورا دوباره توپ را گرفت و با عبور از مدافعان آژاکس، در مصاف تک به تک با اونانا با ضربه پاي چپ دروازه را باز کرد.

دقيقه 59، لوکاس مورا براي تاتنهام: در يک جمله همه جانبه از اسپرز، مدافعان آژاکس کاملا به هم ريخته نشان دادند. اونانا در يک اشتباه مهلک موفق نشد توپ را کاملا جمع کند و مورا از روي خط شش قدم دروازه را باز کرد.

دقيقه 95، لوکاس مورا براي تاتنهام: در حالي که تاتنهام کاملا احساساتي، سراسر حمله بود، توپ در محوطه جريمه به لوکاس مورا رسيد و او با يک ضربه پاي راست زميني به گوشه دروازه، هتريک خود را کامل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار