هر چند خروجی این نشست پر حاشیه معرفی دو گزینه نهایی از میان 9 متقاضی برای تصدی مسئولیت شهرداری ساری بود اما جالب این که برخی از اعضای شورای اجازه ندادند تا جلسه به پایان برسد.
کد خبر: ۷۴۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 11 May 2019

 به گزارش تابناک مازندران، چهل و دومین جلس شهر ساری با دستور کارِ بررسی انتخاب شهردار مرکز استان، ساعت 16 امروز شنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1398 با حضور تمامی اعضا و اصحاب رسانه در تالار جلسات ساختمان جدید شورا برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جلسه، عبدالحمید فرزانه سرپرست فعلی شهرداری و کوروش یوسفی ساداتی عضو کنونی شورای شهر از سوی شورای اسلامی شهر ساری بعنوان دو گزینه نهایی جهت احراز سمت شهردار ساری انتخاب شدند.

با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر ساری، آقایان فرزانه و یوسفی به بیان برنامه های خود جهت تصدی شهرداری مرکز استان در جلسه پرداختند.

تصمیم گیری در خصوص انتخاب نهایی شهردار جدید ساری از میان آقایان فرزانه و یوسفی به جلسه آتی شورای اسلامی شهر ساری موکول شد و جلسه با ختم صلوات پایان یافت.

در ضمن مسعود مدینه عصر شنبه در چهل و دومین جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه در جلسه قبلی شورای شهر، موضوع انتخاب شهردار ساری در قالب اطلاعیه‌ای در ۹ اردیبهشت ماه امسال، در دستور کار قرار گرفت و تا ۱۴ اردیبهشت ما ۹ نفر نامزدی خود را برای تصدی سمت شهرداری اعلام کردند.

 وی افزود: این ۹ نفر مدارک خود را به دبیرخانه شورای شهر ارسال کردند و مدارک آنان با حضور اعضای شورای شهر بررسی شد و برخی افراد دارای رشته‌های غیرمرتبط هستند.

 رونمایی از اسامی 9 نامزد شهرداری ساری

 قاسم قاسمی عضو شورای شهر ساری با رونمایی از اسامی 9 نامزد شهرداری ساری گفت: کمال زارعی از جمله نامزدها بود که به دلیل عدم رشته مرتبط، نداشتن سابقه کافی مدیریتی نتوانست برای دفاع از برنامه‌ها به صحن شورا راه یابد و محراب رئیسان، شیرزاد یزدانی از دیگر داوطلبان تصدی سمت شهرداری بوده‌اند.

وی ادامه داد: امین یاوری، مرتضی عرب صاحبی، سیده معصومه علوی، علی ایمانی، عبدالحمید فرزانه کناری، کوروش یوسفی ساداتی نامزدهای احراز مسئولیت شهردار مرکز استان شدند که ۷ نفر نتوانستند مدارکی مستدل ارائه و حائز شرایط نشدند.

 ضمنا علی اکبرذلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری اما از همکاران خود خواست فرصت ارائه برنامه به نامزدهای شهرداری ساری داده شود.

وی افزود : اینکه تنها با توجه کردن به مدرک و خط کش قانون گذاشتن افراد را حذف کنند باعث می شود که نزد افکار عمومی زیر سئوال برویم چرا که به نامزدها فرصت ندادیم که برنامه های خود را ارائه کنند.

زلیکانی گفت : این که فردی با سابقه خوب نامزد سمت شهرداری شده و رد شود و بعد به صورت پیامکی گلایه کند که چگونه شورا بدون شنیدن برنامه هایش او را رد کرده ، شایسته شان شورا اسلامی نیست.

وی ادامه داد : اگر قرار باشد در انتخاب شهردار برداشت های شخصی از قانون ملاک قرار گیرد و همین را هم اجرا کنیم ، مساله دار است و باید در این زمینه تجدید نظر کرد.

 این عضو شورای شهر ساری گفت : برداشت‌های شخصی نباید ملاک انتخاب شهردار باشد و قانون و آیین نامه همه موارد را در انتخاب شهردار لحاظ کرده است که باید فرصت بیشتری به اعضای شورا برای بررسی برنامه‌ها و عملکرد نامزدهای پست شهردار داده شود.

 فرامرزنقیبی از مغایرت ها در سوابق مدیریتی و مدرک تحصیلی دو گزینه نهایی شهرداری خبر داد .

 وی تاکید کرد : شورای شهر مرجع قانونی برای تایید صلاحیت ها در این زمینه نیست و وزارت کشور باید در این زمینه اظهار نظر کند تا مغایرت ها برطرف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت : انتخاب شهرداری ساری ، مرکز استان مازندران از حساسیت ویژه ای برخوردار است و نباید در این زمینه با عجله تصمیم گیری کرد و از نظر من 2 نامزد نهایی نمی توانند شهردار شوند و منع قانونی دارند و برای اینکه درگیر دور باطل نشویم ، قبل از اقدام به انتخاب شهردار ، مدارک این 2 نفر را به وزارت کشور ارسال و در صورت تایید این نهاد اقدام به رای گیری شود .

 اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری هم در این جلسه گفت : شرایط احراز پست شهرداری را قانون تعیین می‌کند و آیین نامه ملاک نیست.

وی افزود : اختیارات را وزارت کشور به شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار داده است.

 سعید نجاریان دیگر عضو شورای شهر ساری هم با بیان اینکه در تصمیم گیری ها باید مشترک عمل کنیم گفت: تفسیر ادارات و مدیران از بخشنامه متفاوت است،چون عضو شورای شهر را شاغل حساب نمی کنند.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مورچه و کله پاچه اش. طوری صحبت میشود که گویا برای تهران میخواهند شهردار انتخاب کنند. بابا هرکی را بزارند از عهده اداره شهری با جمعیت 500 هزار نفری بر میاید. شاید هم کمتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
خدا کنه مفید باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار