طی ۲ روز آینده در بسیاری از استان‌ها، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌، پیش‌بینی می‌شود‌.
کد خبر: ۷۴۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 18 May 2019

طی ۲ روز آینده در بسیاری از استان‌ها، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌، پیش‌بینی می‌شود‌.
براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌، ‌فردا یکشنبه ‌در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، شمال استان زنجان، جنوب استان اصفهان، نیمه شمالی استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌ پیش‌بینی می‌شود‌.

روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در شمال آذربایجان شرقی، شمال استان زنجان، استان اردبیل، جنوب استان اصفهان، شمال استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان و سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌ پیش‌بینی می‌شود‌.

روز سه‌شنبه در نواحی مرکز، بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و‌ شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب سمنان، غرب اصفهان، غرب یزد، شرق تهران، شمال فارس، شرق کرمان، شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از شمال غرب کشور است.

روز چهارشنبه بارش در نوار غربی و جنوبی کشور کاهش می‌یابد و در سایر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

امروز تا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی در مناطق مذکور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف، اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنینی روزهای دوشنبه تا چهار‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد کمینه دمای ۶‌ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفته جاری ۲۹۷.۴ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۴۲.۷ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۸.۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۲.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به سردشت در استان آذربایجان غربی‌ به میزان ۲۳.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۴۱.۴ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه خیرآباد در استان زنجان به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار