اعضای 9 نفره شورای اسلامی شهر قائمشهر در پی استعفای معین پور با تشکیل جلسه در پشت درهای بسته به اتفاق آرا عباس صالح زاده رییس شورا را به عنوان شهردار انتخاب کردند.
کد خبر: ۷۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 19 May 2019

 معین پور که بهمن ماه سال 96 به عنوان شهردار قائمشهر انتخاب شد ، علت استعفایش از این سمت را جلوگیری از تشدید اختلافات و حفظ آرامش در شهرداری برای ادامه فعالیت اعلام کرد.
وی در استعفانامه اش با تشریح اقداماتی که در این مدت انجام داد ، نوشت : از آنجا که آرامش محیط کار و پرهیز از حاشیه سازی های متداول را شرط آسایش همکارانم در کنار خانواده می دانم و اهتمام جدی به این موضوع داشته و دارم ، با توجه به شرایط کنونی که از ورود به جزییات آن خودداری می کنم ، از ادامه همکاری در مسئولیت شهرداری منصرف شده و اعلام استعفا می نمایم و برای همه همکارانم در شهرداری قائمشهر و سازمانهای تابعه و شرکت نساجی شماره یک سلامتی و بهروزی آرزومندم . 
معین پور با اعلام این که سه اصل ' انضباط اخلاقی ' ، ' انضباط مالی 'و ' انضباط اداری ' معیار فعالیتش به عنوان شهردار قائمشهر بوده ، از تشکیل ساختارهای شهرداری مناطق و سازمان های پسماند ، مشاغل شهری ، فرهنگی ، اجتماعی ورزشی و سیما و منظر شهری به عنوان بخشی از عملکرد دوره فعالیتش یاد کرد.
وی با انتقاد تلویحی از عدم تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری در شورای شهر ، از تکمیل پروژه ها و بهره برداری از آنها از جمله تعریض شرکت سایپا ، پل شهید عباسپور و تعریض و آزاد سازی حدود 8/4 هکتار از زمینهای نساجی شماره 2 ، جهت خیابان ،فضای سبز و گردشگری به عنوان بخش دیگری از عملکردش در این مدت نام برد.
معین پور همچنین در بخشی از استعفانامه خود از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت هم با این عبارت که اقدامات دوره شهردای اش ' متاسفانه مورد توجه و تفقد نماینده عالی دولت در شهرستان قرار نگرفت ' ، انتقاد کرد و نوشت : دغدغه زندگی و معیشت همکاران محترم شهرداری و پرسنل شریف شرکت نساجی شماره یک , مرا بر آن داشت تا در این نابسامانی اقتصادی ، انسجام کانون خانواده و تامین حداقل حقوق ماهانه برای این عزیزان تلاش کنم ، هرچند که عده ای را تحمل این مختصر نبوده و نیست.
با این که شهردار قائمشهر منتخب شورای اسلامی شهر است ولی میان این دو مجموعه طی این مدت همواره بگو مگو و کشمکش وجود داشته است .
** پایان کشمکش شورا و شهردار 
یکی از انتقادات دایمی شورای شهر قائمشهر از شهردار این بود که نسبت به مصوبات شورا بی اعتنایی می کند.
خبرنگار ایرنا که در نشست های شورای شهر حضور می یافت ، در پی استعفای شهردار قائمشهر نوشت : یادم می آید آقای صالح زاده رئیس شورای شهر در جلساتی که به صورت علنی تشکیل می شد چندین بار به شهردار در خصوص پروژه های عمرانی تذکر می داد و از شهردار قائمشهر می خواست تا پاسخی را ارائه دهد اما شهردار به هر دلیلی که ما خبرنگاران از آن بی اطلاع بودیم و هستیم از پاسخ دادن سرباز می زد .
' یکی از پروژه ها می توان به پروژه عمرانی سه راه شهید مهدوی اشاره کرد که توقف چندین ماهه آن باعث کلافگی مردم و مسافران شده بود و ما به عنوان خبرنگار نیز پیگیر چرایی توقف این پروژه بودیم . عملیات اجرایی پروژه شهید مهدوی در تقاطع خیابان تهران شهرستان قائمشهر از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد، طرحی که بنا بود به صورت یک طرفه با 2 لاین از محور سوادکوه به جاده کمربندی بابل با 220 متر طول ، 10/5 متر عرض و اعتباری 15 میلیارد تومان به بهره برداری برسد، اما چند ماهی متوقف ماند که مجددا کار آغاز شد.
نبود فضاسازی مناسب شهری ، بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر که هفته ها و ماهها بعد از سپری شدن مناسبت همچنان در سطح شهر دیده می شد ، نبود آسفالت درست و لکه گیری های کوچه پس کوچه های سطح شهر ، چاله های خیابان و کوچه ها و غیره دیگر مواردی است که در جلسات علنی شورای شهر به آن اشاره می شد و ما هیچگاه از شهردار در این باره پاسخی نشنیدیم . ' 
اعضای 9 نفره شورای اسلامی شهر قائمشهر در پی استعفای معین پور با تشکیل جلسه در پشت درهای بسته به اتفاق آرا عباس صالح زاده رییس شورا را به عنوان شهردار انتخاب کردند.
همچنین قرار است تا زمان طی مراحل قانونی ، حمیدرضا خنک دار قائم مقام شهردار مستعفی به عنوان سرپرست شهرداری انجام وظیفه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار