آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران آمل برگزار شد که ضمن یک جمع صمیمی با مسئولین، خبرنگاران ضمن درد دل از مسئولین خواستند شان ومنزلت خبرنگاران را در مناسبت های مختلف حفظ کنند.
کد خبر: ۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 10 August 2015
 به گزارش تابناک نقل شده از خبرگزاری فارس همایش گرامیداشت روز خبرنگار صبح امروز از سوی انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان با حضور مسئولان، اصحاب رسانه و خانواده‌های‌شان برگزار شد.
در این همایش که متفاوت‌تر از دیگر تجلیل از خبرنگاران در مازندران بود، خبرنگاران گفتند و مسئولان گوش دادند.
غلام‌حسین شفیع‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه دابودشت مازندران، خسرو ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای آن، مدیرعامل‌ سازمان‌های مختلف شهرداری، مسئولان امنیتی، ورزشی و بهروز عطایی سرمربی نام‌آشنای تیم والیبال کاله مازندران تعدادی از مهمانان این همایش بودند.
درد دل و صحبت‌های صمیمانه خبرنگاران انجمن صنفی خبرنگاران در این محفل، باعث استقبال مسئولان شد تا بیشتر از گذشته به این قشر پرتلاش و کم‌توقع توجه کنند.
پنج خبرنگار انجمن صنفی خبرنگاران در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران آملی از خاطرات روزهای تلخ و شیرین گفتند و از مسئولان خواستند تا شان و منزلت خبرنگاران در مناسبت‌های مختلف حفظ شود، با دقت و ظرافت خاصی از مسئولان روابط‌عمومی لایق بهره بگیرند، در مواقع حساس و بحرانی پاسخ‌گوی خبرنگاران باشند، روابط‌عمومی ادارات به همه خبرنگاران توجه کنند و به قلم و توانمندی خبرنگاران در راستای توسعه امور شهری و استانی اعتقاد داشته باشند.
مشکلات بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، درآمد کم و برخورد سرد برخی مسئولان با خبرنگاران از دیگر درددل‌های خبرنگاران بود.

* فعالیت 40 خبرنگار عضو انجمن صنفی خبرنگاران در آمل

نائب رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل در این مراسم بیان کرد: هم‌اکنون 40 خبرنگار با عضویت در انجمن صنفی خبرنگاران فعالیت مستمر و تنگاتنگی دارند.
الناز پاک‌نیا افزود: هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان برنامه‌های متعددی را به اجرا درآورد و در حوزه خدماتی، آموزشی، رفاهی و دفاع از حقوق خبرنگاران پیش‌گام بود.
وی  اشاره به اینکه بیشتر خبرنگاران در طول روز به دیدار مسئولان می‌روند، ادامه داد: با تصمیم‌گیری اعضای هیئت مدیره از مدیران و مسئولان شهرستان دعوت شد تا برای برگزاری نشست با خبرنگاران در دفتر انجمن صنفی خبرنگاران حضور پیدا کنند که با استقبال خوبی همراه بود.
پاک‌نیا با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد خبری با مسئولان برای انسجام و تقویت امر اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: با دوری از پراکنده بودن خبرنگاران، قصد داریم تا همه فعالان این عرصه در کنار هم گرد آوریم و از نظرات و پیشنهادات آنها در جهت پیشبرد اهداف عالی انجمن صنفی خبرنگاران بهره بگیریم.
وی با اعلام اعزام خبرنگاران به برنامه‌های دینی، مذهبی و یادواره‌های شهدا در مناطق کوهستانی و بخش لاریجان، گفت: خبرنگاران این شهرستان با هماهنگی عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس به خانه ملت در تهران اعزام شدند و در آخرین سفر خود به مجلس نیز با تلاش یکی از خبرنگاران عروسک نمادین ملبس به لباس بومی و محلی در مراسمی به موزه مجلس اهدا شد.
عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران آمل با اعلام برپایی کلاس آموزش کمک‌های اولیه با همکاری جمعیت هلال احمر آمل، خاطرنشان کرد: با تلاش و هماهنگی امام جمعه بخش‌های دابو و دشت‌سر مازندران هم برای نخستین بار در مازندران، خبرنگار عضو انجمن صنفی در سخنرانی قبل از خطبه در مصلای نمازجمعه دابودشت به بیان ویژگی‌های خبر، ارزش، خبرنگار و نقش این قشر تاثیرگذار پرداخت.

* گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم معافی بزرگ‌مرد عرصه خبر در مازندران
به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 30 شهید غواص و خط‌شکن مازندران و دو شهید نام‌آشنای آملی که هم‌اکنون مهمان جمع گرم مردم این استان هستند، کلیپی به همراه فرمایشات مقام معظم رهبری به روی پرده رفت.
یاد و نام جابر معافی بزرگ‌مرد عرصه خبر مازندران و سرپرست فقید خبرگزاری فارس با ذکر صلوات و فاتحه‌ای گرامیداشت داشته شد.

* خبرنگار آملی سخنران قبل خطبه نمازجمعه شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم بیان کرد: در آیین روز خبرنگار باید فعالان این عرصه به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود بین مسئولان بپردازند.
محمد محمدی گفت: روز خبرنگار باید فرصتی برای بیان مشکلات خبرنگاران باشد و مسئولان بیشتر به مشکلات گوش دهند.
وی با اعلام اینکه برای نخستین‌بار در مازندران توانستیم با هماهنگی دفتر امام جمعه دابودشت مازندران، از جمع خبرنگاران سخنران قبل خطبه در بین مردم داشته باشیم، تصریح کرد: در هفته رسانه نیز با حضور خبرنگاران و مسئولان از پیشکسوتان و مدیر مسئولان مطبوعات در این شهرستان دیدار و گفت‌وگو داشتیم.
در پایان این مراسم هم با حضور مسئولان از خبرنگاران و پیشکسوتان انجمن صنفی خبرنگاران آمل تجلیل شد و پس از ضیافت شام، خبرنگاران کیک گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار و اصحاب رسانه در این شهرستان را برش زدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار