کارگردان فیلم اخراجی ها درباره فیلم جدیدش با اشاره به اینکه دیگر به میزان فروش و جشنواره و جایزه هایش فکر نمی کنم، گفت: الان با بلیت هشت هزار تومان دیگر کسی دغدغه رکورد در فروش را ندارد و فروش های میلیاردی برای همه عادی و مرسوم شده است.
کد خبر: ۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 15 August 2015
به گزارش تابناک یزد، ، مسعود ده نمکی با ساخت فیلم اخراجی ها وارد عرصه فیلم سازی در سینمای ایران شد. ساخت دو سری دیگر از اخراجی ها، رسوایی و معراجی ها تجربه او را در عرصه فیلم سازی بیشتر کرد و حالا در تدارک ساخت ششمین تجربه فیلم بلند خود با عنوان رسوایی 2 است.
وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پشت صحنه فیلم جدیدش که در لوکیشنی واقع در ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال فیلم برداری بود درباره داستان فیلم گفت: رسوایی 2 در راستای رسوایی1، داستانی واقعی را دنبال می کند که در دل خود درامی با داستانک هایی با مضامین اخلاقی و عرفانی را طرح می کند، با این تفاوت که بستر روایت دیگر از یک فرد نیست و به نوعی نگاه انتقادی فیلم به جامعه را می بینیم.
ده نمکی فیلمبرداری رسوایی 2 را از اواسط مردادماه آغاز کرد و در آن علاوه بر اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا، بازیگران دیگری همچون امیر نوری، مهران رجبی، سحر قریشی و فخرالدین صدیق شریف را هم برای بازی در این فیلم دعوت کرده است.
وی درباره انتخاب بازیگران خود نیز توضیح داد: بازیگران مانند فیلمنامه بخشی از فیلم هستند و همان اندازه که فیلمنامه خوب در فیلم مهم است، وجود بازیگر خوب هم اهمیت زیادی برای ما دارد.
این کارگردان سینما ادامه داد: هرکس به نوعی از این جزئیات در ساخت فیلم غافل شود به فیلم ضربه زده است؛ چه بسا اینکه ما همانطور که سعی می کنیم در انتخاب دکوپاژ و میزانسن به بهترین حد خودمان برسیم، دوست داریم درمورد بازیگران هم همینطور باشد؛ به همین دلیل همیشه از بهترین و محبوب ترین بازیگرها استفاده می کنیم.
وی در توضیح نقش سحر قریشی در این فیلم نیز اظهار کرد: خانم قریشی نقش خبرنگار را بازی می کند و روزنامه ها و خبرنگاران قسمتی از قصه ما هستند که ما در دل ماجرا با بعضی از رسانه ها شوخی کرده ایم و تیترهای ماجراهای داستان فیلم با لوگوی روزنامه های مرسوم کشور دیده می شود.
ده نمکی با بیان این جمله که در رسوایی 2 از نشریاتی که برای او بوده تا دیگر روزنامه های رسمی کشور شوخی شده است، تصریح کرد: از روزنامه های مختلفی استفاده کرده ایم ولی تیترهایی که در فیلم می بینیم منحصر به قصه بوده و واقعی نیست.
کارگردان معراجی ها درباره نگرانی خود از موضع گریری رسانه ها درباره این فیلم گفت: رسانه ها که کلا با ما جبهه دارند، ولی بنابر این گفته که می گویند، «یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران».
وی گفت: معمولا این رسانه ها هستند که یک جوالدوز به دیگران می زنند، حالا نوبت ما است که با آن ها شوخی کنیم و یک سوزن به آن ها بزنیم.
ده نمکی با بیان اینکه شوخی با رسانه ها در فیلم های دنیا بسیار مرسوم است و روزنامه ها دیگر جزئی از فیلم ها شده اند و اکسسوآر فیلم ها هستند، افزود: اما متاسفانه ما در فیلم ها و سریال های مان می بینیم که لوگوهای روزنامه های رسمی کشور حذف می شود یا در سریال ها فقط باید یک روزنامه باشد که آن هم برای ارگان خودشان است.
کارگردان فیلم سینمایی رسوایی 2 همچنین درباره اهمیت نظر منتقدان در روند فیلمسازی اش گفت: من سختگیر ترین منتقد خودم هستم. آثارم را از چند زاویه با چند گروه مخاطب نگاه می کنم و انتقادها و نقدهای منصفانه ای را که باعث رشد کار شود آنالیز و سعی می کنم در کارهای بعدی اعمال شان کنم.
او ادامه داد: اگر منظور این است که از منظر جلب نظر منتقدان چگونه عمل کرده ایم، باید بگویم که این طور نبوده که بخواهم در فیلم سازی ام رضایت کسی را جلب کنم بلکه این پدیده را که کسی بخواهد برای جلب نظر دیگران تغییر مشی دهد، به نوعی دام می دانم.
به گزارش ایرنا، در لوکیشن فیلم «رسوایی 2» گروه برای فیلمبرداری سکانسی آماده می شد که کار به صورت هلی شات و کنترل از راه دور انجام می شد، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا و امیر نوری با یک ماشین قدیمی به نزدیکی ساختمان دولتی ای آمدند که بازیگرانی در نقش خبرنگار و عکاس در بالای پله های آن منتظر بودند.
رسوایی 2 که داستان آن سال ها پس از فیلم رسوایی1 اتفاق می افتد، ماجرای دیگری از زندگی «حاج یوسف» را روایت می کند و فضا و زمان آن طبق گفته کارگردان، متفاوت از آثار قبلی اوست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار