صادر کنندگان مازندرانی برای افزایش حضورشان در بازار رقابت خارجی باید زمینه تامین ارز خودشان را فراهم کنند.
کد خبر: ۷۷۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 27 August 2019

 صادر کنندگان مازندرانی برای افزایش حضورشان در بازار رقابت خارجی باید زمینه تامین ارز خودشان را فراهم کنند.

 

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز مازندران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران صبح امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی مازندران گفت: حجم واردات مازندران بیشتر از صادرات است و صادر کنندگان باید زمینه تامین ارز خودشان را فراهم کنند.

قوانلو با بیان اینکه ظرفیت برای توسعه صادرات استان فراهم است، افزود: در پنج ماه امسال منفی ۴۰ درصد رشد صادرات داشتیم که این وضعیت رشد منفی صادرات مازندران نگران کننده است.

او گفت: استان‌های دیگر کشور بدون ارتباط زیرساختی با کشور‌های خارجی حجم بالاتری از صادرات نسبت به استان مازندران دارند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سهم مازندران در صادرات سالانه یک و نیم میلیون دلار است افزود: از آغاز امسال تاکنون ۸۳ میلیون دلار صادرات انجام شده است که این میزان باید فقط در یک ماه انجام می‌شد.

قوانلو به تحقق ۳۰ درصدی ظرفیت‌های مازندران در بحث صادرات اشاره کرد و گفت: سه و چهار دهم درصد تولید ناخالص داخلی کشور در مازندران است.

او افزود: سهم صنعت مازندران دو هشت دهم درصد از صنعت کشور و کشاورزی هفت درصد که با احتساب مجموع این دو بخش نزدیک به دو میلیارد دلار باید صادرات داشته باشیم که این امر هنوز تحقق نیافته است.

رئیس سازمان صمت مازندران افزود:یکی از مهمترین محور‌های برنامه این سازمان توسعه صادرات به کشور‌های همسایه است.

صدور بخشنامه‌های غیر ضرور مانع اصلی صادرات مازندران

 

رییس اتاق بازرگانی مازندران نیز با بیان اینکه در نشست امروز بیش از ۳۰ صادر کننده استان حضور داشتند ٰگفت: تعهد ارزی و انتقال پول از مشکلات جدی صادر کنندگان استان است.

مهاجر افزود: صدور روزمره بخشنامه‌های غیر ضرور سازمان صنعت معدن و تجارت ضد صادرات است.

او با بیان اینکه این مشکل سبب شد تا صادر کننده رغبتی به صادرات نداشته باشد گفت: تولید کننده مازندرانی محصول تولیدی را با ریال داخلی هم اکنون به کشور‌های حاشیه دریای خزر و خلیج فارس ، عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌کند بدون آنکه به نام استان یا کشور ثبت شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: صادر کننده برای کسب سود خود نیاز به صادرات دارد و باید موانع پیش رو را برداشت و هر دستگاهی باید به وظیفه خود عمل کند.

او با بیان اینکه کالا‌های استان از طریق دیگر استان‌ها صادر می‌شود خواستار شناسایی گره‌های صادراتی در استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار