از جمله اقدامات این نهاد مقدس توانمندسازی زنان ودختران زیر پوشش بوده که اقداماتی مانند تهیه و تامین مسکن، بهداشت و درمان، کمک هزینه تحصیلی و آموزشی، کمک معیشت زندگی و پرداخت وام خود اشتغالی با رویکرد توانمندسازی برای خانواده‌های تحت حمایت صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 18 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری تسنیم مدیرکل کمیته امداد مازندران تیمور طهماسب پور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) توانست با ارائه خدمات مناسب و مطلوب محرومیت‌ها را به حداقل رسانده و عملکرد خوبی در راستای خدمت رسانی به محرومان داشته است.
وی افزود: از جمله  اقدامات این نهاد مقدس توانمندسازی زنان ودختران زیر پوشش بوده که اقداماتی مانند تهیه و تامین مسکن، بهداشت و درمان، کمک هزینه تحصیلی و آموزشی، کمک معیشت زندگی و پرداخت وام خود اشتغالی با رویکرد توانمندسازی برای خانواده‌های تحت حمایت صورت گرفته است.
طهماسب پور گفت: 81 هزار و 411 نفر زن در مازندران زیر پوشش این نهاد مقدس قرار دارند که از این تعداد 20 هزار و 854 نفر دختر هستند.
وی بیان کرد: 15 هزار و 77 نفر از این دختران 15 سال به  بالا و 5 هزار و 777 نفر 15 سال به پایین هستند و چهار هزار و 400 دختر دانش آموز و هزار و 350 دختر دانشجو در مازندران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران مشغول به تحصیل هستند.
طهماسب پور افزود: کمک به تحصیل و آموزش مهارت‌های مختلف، اشتغال‌‌زایی و کمک به ازدواج این دختران از جمله اقدامات صورت گرفته این نهاد است.
وی بیان داشت: کمیته امداد استان همه ساله با حمایت خیران علاوه بر پوشش هزینه‌های تحصیل، معیشت، درمان و بهداشت این قشر نسبت به تامین جهیزیه نوعروسان نیز کمک می‌کند.
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) مازندران گفت: برای جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق در جامعه، برای دختران و شرایط ازدواج  آموزش پیش از ازدواج و انتخاب آگاهانه در ازدواج از برنامه‌های این نهاد برای دختران سنین ازدواج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار