کاروان نمادین اسرای کربلا برای شانزدهمین سال متوالی روز جمعه در آستانه اربعین حسینی با حضور گسترده دوستداران اهل بیت (ع) از آستانه امامزاده قاسم (ع) بابل به سوی تکیه اعظم درونکلای غربی این شهرستان به حرکت درآمد و چهره مازندران را اربعینی کرد .
کد خبر: ۷۸۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 18 October 2019

دلدادگان و عزاداران حسینی صبح امروز از جای جای مازندران با تجمع در آستانه امامزاده قاسم (ع) بابل ، ابتدا با قرائت قرآن به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و سپس کاروان اسرای دشت نینوا را برای پیمودن مسیر تا تکیه اعظم درونکلای غربی بدرقه کردند.

در حالی کاروان نمادین مظلومان عالم در بابل به حرکت درآمد که برخی از همراهان آن پیاده و برخی نیز سوار بر اسب و شترند و بنا دارند با پیمودن ۴۰ منزلگاه روز شنبه همزمان با اربعین حسینی به تکیه اعظم درونکلای غربی که در ۲۰ کیلومتری جنوب بابل واقع است، حضور یابند.

دهها نفر از مردان ، زنان و کودکان این کاروان به همراه سرهای نمادین بریده ۲۰ تن از شهدای دشت کربلا با پوشش سبز دیده می شوند و سربازان نمادین یزید با پوشش قرمز و در دست داشتن سر نیزه این کاروان را همراهی می کنند و عده ای نیز در بخش هایی از مسیر عبور کاروان ، با پذیرایی از کاروانیان ، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می دهند.

همچنین عزاداران حسینی در مسیر راه با مداحی و سینی زنی عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع ) و یاران باوفایش ابراز می کنند و اهالی روستاهای مسیر حرکت کاروان هم با دود کردن اسپند و قربانی کردن گوسفند از اسرای نمادین دشت نینوا و همراهان استقبال و با پهن کردن سفره ناهار و شام و پخش نذورات مانند آش، شله زرد، خرما ، حلوا و شیر پذیرایی می کنند.

احمد فاطمی مسئول برپایی کاروان نمادین اسرای کربلا در بابل در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : همراهی مردم مازندران از شهرهای مختلف این استان با کاروان نمادین اسرای کربلا جلوه ای از علاقه و ارادت مازنی ها به خصوص جوانان به اهل بیت عصمت و طهارت است .

وی افزود : این کاروان ظهر شنبه همزمان با اربعین حسینی با استقبال پرشور مردم به حسینه اعظم درونکلای غربی می رسد .

وی گفت : برپایی آئین تعزیه و ناهار دهی از دیگر برنامه های عزاداران حسینی در حسینیه اعظم روستای درونکلای غربی هنگام ورود کاروان نمادین اسرای کربلا است .

بر اساس نوشته های تاریخی ، اهالی روستای درونکلای غربی از توابع بخش بابلکنار از حدود ۵۰۰ سال پیش هر ساله در روز تاسوعای حسینی میزبان جمع زیادی از عزاداران حسینی هستند و در این روز هر خانواده درونکلایی با تهیه ناهار و گشودن درب منزل خود بر روی عزاداران حسینی که از اقصی نقاط شهرستان بابل و دیگر مناطق مازندران و کشور به این منطقه می روند ، از آنان پذیرایی می کنند.

هر ساله جمعیت زیادی از سایر نقاط کشور برای تماشا و شرکت در آئین عزاداری مردم درونکلای غربی به این منطقه سفر می کنند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار