پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر با نتیجه ۲ بر یک پیکان را شکست داد.
کد خبر: ۷۹۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 20 October 2019

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس به پایان رسید. در این دیدار مهدی ترابی و احمد نوراللهی برای پرسپولیس و سعید واسعی برای پیکان گل‌زنی کردند. پرسپولیس با این نتیجه با ۱۲ امتیاز به رتبه ششم رسید و پیکان با پنج امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.

نیمه نخست

دو تیم با توجه به بدون تماشاگر بودن بازی، از همان ابتدا نمایش بدون استرسی داشتند و بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار دادند. البته مالکیت توپ بیشتر در اختیار پرسپولیس بود اما پیکانی‌ها در فکر این بودند که با استفاده از ضعف عمق دفاع شاگردان کالدرون بتوانند به این تیم ضربه بزنند.

بازیکنان پیکان در اجرای این تاکتیک هم خوب ظاهر شدند و چند موقعیت گل‌زنی خوب برای خودشان ایجاد کردند که یکی از آنها در دقیقه ۸ بود. در این حمله مهاجم پیکان از پشت مدافعان پرسپولیس فرار کرد اما بیرانوند زودتر به توپ رسید و آن را دور کرد. با این حال ضربه بیرانوند خوب نبود و در میانه میدان به واسعی،‌ بازیکن پیکان رسید. او هم تصمیم گرفت با استفاده از فضای پشت سر بیرانوند، دروازه پرسپولیس را باز کند اما مدافعان پرسپولیس ضربه نه چندان خوب واسعی را در اختیار گرفتند.

در این بین پرسپولیس با توجه به مهره‌های تکنیکی‌ای که در اختیار داشت، تلاش کرد که با استفاده از کارهای ترکیبی دروازه پیکان را باز کند که یک بار توسط علیپور در دقیقه ۱۶ تا آستانه رسیدن به این هدف هم رفتند که شوت مهاجم پرسپولیس پس از برخورد به مدافع پیکان با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. البته شاگردان کالدرون در نهایت به هدفشان هم رسیدند و روی یک حرکت ترکیبی توسط ترابی در دقیقه ۱۹ به گل نخست رسیدند. در این صحنه پس از چند پاس خوب توسط پرسپولیسی‌ها، توپ در داخل محوطه جریمه پیکان به علیپور رسید که او هم پس از از جای برداشتن مدافع حریف با پاسی خوب ترابی را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد. هافبک پرسپولیس هم توپ را سر ضربه شوت کرد که با وجود در چارچوب نبودن، پس از برخورد به مدافع پیکان وارد دروازه این تیم شد.

شاگردان فرکی پس از دریافت گل، تاکتیک خودشان را عوض کردند و بیشتر توپ و میدان را در اختیار گرفتند. این تغییر تاکتیک آن‌ها موثر هم واقع شد و توانستند به گل تساوی برسند. سعید واسعی، بازیکن پیکان که در این بازی نمایش خوبی داشت در دقیقه ۳۵ کاشته زیبایی را راهی دروازه بیرانوند کرد و دروازه پرسپولیس را باز کرد. البته پیکانی‌ها یک بار دیگر هم موفق به گل‌زنی شدند ولی ضربه سر مهاجم پیکان در دقیقه ۴۰ در موقعیت آفساید زده شده بود.

نیمه دوم

گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس در بین دو نیمه جونیور براندائو، مهاجم برزیلی‌اش را که نمایش بدی در نیمه نخست داشت از بازی بیرون کشید و امید عالیشاه را به جای او به میدان فرستاد.

دو تیم در نیمه دوم روند نیمه نخست را ادامه دادند اما کیفیت پایین‌تری نسبت به نمایش قبلی‌شان داشتند و بازی بیشتر در میانه میدان پیگیری می‌شد. البته تعویض‌ کالدرون و آوردن عالیشاه به بازی جواب داد و کاپیتان پرسپولیس در نیمه دوم با ارسالی خوب برای احمد نوراللهی که در نیمه نخست کاپیتان بود، او را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و نوراللهی هم با ضربه‌ سر توپ را وارد دروازه پیکان کرد.

از اتفاقات مهم دیگر این دیدار به میدان آمدن سید جلال حسینی پس از حدود ۵۰ روز بود که در دقایق انتهایی بازی به جای ترابی به بازی آمد. همچنین مهدی عبدی که در دقیقه ۶۶ به جای محمد نادری به بازی آمده بود، با خطای شدیدی که در دقیقه ۸۳ روی حسین پورامینی انجام داد از زمین بازی اخراج شد./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار