شما خودت کلاهت را قاضی کن ببین عجیب نیست که رییس سازمان محیط زیست یک کشوری که حالا اسم نمی‎برم ، با ابلاغ نامه‎ای با انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی آن کشور ِ اسمش را نبر، موافقت ‎کند ؟
کد خبر: ۷۹۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 20 October 2019

شهرام شهیدی-شهرونگ: 1. لازم نبود آلیس برای دیدن شگفتی‎ها به خودش سختی بدهد و به سرزمین عجایب سفر کند. کافی بود یک تک پا تشریف می‎آورد ایران و با عجایب این سرزمین... آقای سردبیر روی مطلب خط نکش. سیاه‎نمایی کجا بود؟ دارم تبلیغ جهانگردی می‎کنم. اصلا شما خودت کلاهت را قاضی کن ببین عجیب نیست که رییس سازمان محیط زیست یک کشوری که حالا اسم نمی‎برم ، با ابلاغ نامه‎ای با انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی آن کشور ِ اسمش را نبر، موافقت ‎کند ؟

2. سخت نگیرید حالا که انتقال آب دریای مازندران به سمنان و فلات مرکزی کشور جدی شده باید از تهدید، فرصت بسازیم و از آب گل‎آلود ماهی بگیریم. مثلا حالا که آب شور دریا به فلات می‎رسد می‎توانیم با کشت خیار در شوره‎زارهای کویری ، نسبت به صادرات خیارشور اقدام کنیم. که کلی درآمد ارزی هم دارد.

3. به نظرتان این همه هزینه برای انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی کشور لازم است؟ کافی است درخت بیش‎تری در جنگل‎های گلستان و مازندران قطع کنیم تا به جای هزینه کردن این همه اعتبار و بودجه وقتی باران می‎بارد سیل خود به خود جاری شود سمت فلات مرکزی. طرح خیلی مهندسی‎ شده‎ای نیست؟ بالاغیرتا از طرح انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی مهندسی‎تر است.

4. دوستی در جمعی پرسید به نظرتان چرا در این کشور این قدر تصمیم عجیب گرفته می‎شود. دوست دیگری جواب داد به نظرم مشکل اصلی در بوروکراسی حاکم بر سازمان‎ها است. یکی دیگر تندی کرد و گفت: شما هم که همیشه دلایل الکی مطرح می‎کنید. دوست خوش ذوق دوم جواب داد : اصلا هم بوروکراسی را الکی مطرح نکردم. در کشوری که برای نوشتن کلمه‎ای که در آن حرف ساده‎ی « ز » وجود دارد، باید اول فکر کنی آن را با «ظ» بنویسی یا با « ذ» یا « ز» و یا «ض» انتظار داری ابلاغ یک نامه چند روز طول نکشد؟

5. راستش ما خیلی هم توقع زیادی نداریم. کافی است آب دریای مازندران را طوری انتقال بدهید که پس از تخلیه آب ، برای ما یک « متل قو » باقی بماند. همین که وقتی در وان خانه لم داده‎ایم بتوانیم عکسمان را در اینستاگرام بارگذاری کنیم و در قسمت لوکیشن بنویسیم « متل قو » برای ما کافی است.

6. اما انتقال آب دریا به سمنان حسن‎هایی هم دارد و به یکی از قدیمی‎ترین بحث‎های خانوادگی در ایران پایان می‎دهد. بعد از بحث‎های خاص « هوا کی سرد میشه» و « از اختلاس جدید چه خبر؟» ، سومین بحث داغ همه مهمانی‎ها این بود که « ماهی جنوب بهتره یا ماهی شمال؟» حالا یا کلا ماهی شمال از دور رقابت کنار می‎رود یا گزینه سوم یعنی ماهی مرکز هم به بحث اضافه خواهد شد!

7. و می‎گویند یکی از مدیران سازمان محیط‎زیست هم گفته « اوووو حالا این قدر شلوغش نکنید. ما یک چیزی امضا کردیم که دلشان خوش باشه. احداث آزادراه تهران شمال چند سال طول کشید؟ این پروژه هم کمِ کم بیست سال کار داره. تا اون موقع اصلا دریایی نمونده که شما نگران تاثیر انتقال آبش باشی؟»

 

 مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار