محمود «فوتبالی»نژاد!
بعد از 10 سال حسين كاظمي، هافبك پيشين تيم ملي فوتبال ايران فاش كرده است كه محمود احمدي‌نژاد رييس دولت وقت، بين دو نيمه بازي ايران و عربستان قصد ورود به رختكن تيم ملي را داشته، اما علي دايي با اين موضوع مخالفت كرده و همان شب بعد از شكست برابر سعودي‌ها از كار بركنار شده است!
کد خبر: ۸۲۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 12 February 2020

بعد از 10 سال حسين كاظمي، هافبك پيشين تيم ملي فوتبال ايران فاش كرده است كه محمود احمدي‌نژاد رييس دولت وقت، بين دو نيمه بازي ايران و عربستان قصد ورود به رختكن تيم ملي را داشته، اما علي دايي با اين موضوع مخالفت كرده و همان شب بعد از شكست برابر سعودي‌ها از كار بركنار شده است! ديروز هم خود دايي در مصاحبه بلندش اين راز ناگفته از آن بازي نوروزي را تاييد كرد تا يك بار ديگر اسم احمدي‌نژاد با فوتبال گره بخورد؛ كسي كه شايد بتوان او را يكي از فوتبالي‌ترين سياستمداران تاريخ ايران دانست، گرچه اين علاقه عمدتا به شكل ناشيانه بروز پيدا كرده و مايه دردسر شده است!

مي‌خواست رييس فدراسيون فوتبال شود!

باوركردني نبود. تيرماه 92 انتشار يك خبر، موجي از بهت و حيرت را در فضاي فوتبال ايران به وجود آورد. بعد از جام‌جهاني 2006 و بركناري محمد دادكان از رياست فدراسيون فوتبال، با دستور فيفا يك كميته انتقالي تشكيل شد تا انتخابات فدراسيون را برگزار كند و فوتبال ايران از تعليق خارج شود. آن زمان اين انتخابات برگزار و نهايتا علي كفاشيان به عنوان رييس انتخاب شد، اما سال 92 يكي از اعضاي همين كميته فاش كرد محمود احمدي‌نژاد با ارسال مدارك براي شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال، قصد داشته خودش به طور همزمان رياست اين نهاد را بر عهده بگيرد! شگفت‌انگيز است، اما در رشته‌اي كه فدراسيون جهاني‌اش به شدت روي مداخله دولت حساسيت دارد، رييس دولت ايران شخصا قصد در اختيار گرفتن زمام امور را داشته! البته دفتر احمدي‌نژاد در آن زمان اين خبر را با لحني نه‌چندان قاطع تكذيب كرد، اما بالاخره محمد علي‌آبادي به عنوان رييس سازمان تربيت‌بدني به انتخابات فرستاده شد كه فيفا همين را هم قبول نكرد. سرانجام علي كفاشيان كه ظاهرا به عنوان رقيب تشريفاتي علي‌آبادي در انتخابات شركت كرده بود، به عنوان تنها گزينه راي آورد و رييس شد!

اخراج علي دايي

در اين سال‌ها تقريبا همه فهميده بودند كه نصب و عزل علي دايي روي نيمكت تيم ملي، با اراده‌اي بالاتر از فدراسيون فوتبال رخ داد. قبل از او قرار بود افشين قطبي سرمربي تيم ملي شود و حتي دور خداحافظي‌اش را هم در شيراز زد، اما نهايتا از بالا گفتند دايي بيايد. بعد از باخت به عربستان در ورزشگاه آزادي هم از همان بالا گفتند دايي برود. محمود احمدي‌نژاد كه تماشاگر ويژه بازي با عربستان بود، نتوانست آن شكست تلخ خانگي را تحمل كند و شبانه فرمان بركناري دايي را صادر كرد. اينها را همه مي‌دانستند. تنها نكته جديد اما همين تلاش احمدي‌نژاد براي حضور در رختكن تيم ملي بين دو نيمه بازي بود؛ كوششي كه ظاهرا با مخالفت علي دايي نافرجام باقي ماند.

جلسه با فرهاد مجيدي؟

از قرار معلوم محمود احمدي‌نژاد هوادار استقلال بود و در اين ميان به ستاره سال‌هاي اخير اين تيم يعني فرهاد مجيدي هم علاقه ويژه‌اي داشته است. آبان 93 عبدالرضا داوري، از حلقه اول مشاوران احمدی‌نژاد و مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران در مورد علايق فوتبالي رييس دولت سابق به سايت كاپ گفته بود: «ایشان به شدت به فوتبال علاقه داشتند. به فرهاد مجیدی خیلی علاقه داشت. هم فوتبال او را دوست داشت و هم اخلاقش را. من نمی‌توانم دقیقا بگویم چند بار همدیگر را دیدند، اما فرهاد فوتبالیست محبوب احمدی‌نژاد بود. فرهاد یکی از کسانی بود که هر وقت می‌خواست احمدی‌نژاد را ببیند،‌ به او وقت می‌دادند. می‌دانم که فرهاد جلسات زیادی با احمدی‌نژاد و مشایی داشت و برای این جلسات هم محدودیت نداشت. هر وقت که درخواست ملاقات می‌داد خیلی سریع به او وقت می‌دادند. من در این باره مستنداتی دارم که انکارناپذیر است.»

فوتسال با مورالس و ستاره‌ها

ابان 89 در جريان سفر اوو مورالس به ايران، محمود احمدي‌نژاد ترتيب يك بازي دوستانه فوتسال با حضور رييس‌جمهور وقت بوليوي را داد. در اين مسابقه ستارگاني مثل كریم باقری،‌ رضا جباری، فرهاد مجیدی و وحيد طالب‌لو حضور داشتند. شركت در اين بازي فوتسال، بين افكار عمومي چندان به سود اين ستاره‌هاي سرشناس تمام نشد.

آخرين حضور

در آخرين كنش فوتبالي‌اش، محمود احمدي‌نژاد اسفند 97 در مرحله گروهي فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا تماشاگر بازي استقلال و العين امارات در ورزشگاه آزادي شد. حضور او روي سكوها البته هرگز براي نمايندگان ورزش كشورمان خوش‌يمن نبود و آن بار هم استقلال با نتيجه مساوي يك بر يك متوقف شد. احمدي‌نژاد بعد از اين بازي قول داد براي تماشاي مسابقه پرسپوليس و السد قطر هم به ورزشگاه بيايد كه البته نيامد و سرخ‌ها آن بازي را بردند!

همشهری ورزشی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار