به‌طور نمادین، پنج پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و طرح پوشش کانال‌های خاکی (لاینینگ) قائم‌شهر با حضور فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان در روستای پایین رستم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 25 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر پیش از ظهر سه‌شنبه هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت به‌طور نمادین، پنج پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و طرح پوشش کانال‌های خاکی (لاینینگ) قائم‌شهر با حضور فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان در روستای پایین رستم به بهره‌برداری رسید.
فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر در حاشیه این جلسه در خصوص این پروژه‌ها که از محل اعتبارات ملی اجراشده‌اند، اظهار داشت: اراضی شالیزاری روستای پایین رستم با حجم عملیات ۳۵.۵ هکتار بااعتبار مصوب یک میلیارد ۳۷۷ میلیون ریال و ۵۸ بهره بر دارو روستای پاشاکلای افراکتی با حجم عملیات ۴۰ هکتار اعتبار یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال و ۴۸ بهره‌بردار تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی شد.
وی ادامه داد: دو هزار و ۳۰۰ مترلاینینگ در روستای تلوک بااعتبار یک میلیارد و ۶۱ میلیون ریال و ۱۰۵ بهره‌بردار، هفت هزار مترمربع در روستای ذیلت بااعتبار دو میلیارد و ۹۶۳ هزار میلیون ریال و ۶۵ بهره‌بردار و لاینینگ فاز دو روستای دوک با حجم عملیات شش هزار و ۳۰۰ متر و اعتبار دو میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال و ۵۵ بهره‌بردار انجام و به بهره‌برداری رسید.

فرهادی کل اعتبار این ۵ پروژه را ۹۴۸ میلیون تومان بیان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی قائمشهربا بیان اینکه تاکنون چهار هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان تجهیز و نوسازی شده است، گفت: شالیزارهای سنتی به علت زه کشی نامناسب، مشکلات آب‌رسانی و نبود جاده‌های دسترسی در مزارع، هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهند.
فرهادی تأکید کرد: مزایایی که در تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری وجود دارد در کاهش هزینه‌های تولید، بالا رفتن ارتقای تولید و مرغوبیت محصول برنج و مصرف بهینه آب، حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار