این‌میزان خسارت ناشی ازکم شدن فروش و بالتبع آن کاهش درآمد مربوط به اسفند پارسال و فروردین امسال است که اوج مسائل کرونایی می باشد.
کد خبر: ۸۴۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 26 April 2020

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بروز کرونا و تبعات اقتصادی آن باعث شد که میزان فروش محصولات و ارائه خدمات واحدهای صنعتی استان ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یابد.

علیرضا یوسف نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درآمدزایی سالیانه واحدهای صنعتی مازندران از محل فروش کالا و خدمات ۶ هزار میلیارد تومان است که به طور میانگین در هر ماه ۵۰۰ میلیارد تومان می شود.

وی ادامه داد : در روزهای کرونایی و برای حفظ سلامت کارگران و مساله فاصله گذاری خطوط تولید واحدهای صنعتی کاهش یافت که از سوی دیگر برغم تولید محصولات و خدمات اما بازار فروشی وجود نداشت .

معاون صنعت مازندران گفت: این‌میزان خسارت ناشی ازکم شدن فروش و بالتبع آن کاهش درآمد مربوط به اسفند پارسال و فروردین امسال است که اوج مسائل کرونایی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این‌میزان خسارت به بخش صنعتی مازندران برآوردهای اولیه است ، افزود : در بررسی های بیشتر و گسترده تر و در ماههای آینده این میزان خسارت بیشتر خواهد بود .

یوسف نژاد گفت : هرچند در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی مازندران پس از دوران کرونایی به چرخه تولید و کار بازگشتند اما هنوز برخی بخش های صنعت استان درگیر این بیماری هستند .

وی افزود: واحدهای نساجی ، سلولزی، کنجاله و روغن کشی مازندران همچنان وضعیت خوبی ندارند و در برخی از واحدها منجر به تعدیل نیروهای کار شده است .

مازندران ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار