اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرمانده سپاه کربلا، دبیران ستاد شهرستان ها و دستگاه های دولتی به همت معاونت اجتماعی سپاه کربلا و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 12 June 2020

به گزارش تابناک مازندران، سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران در این همایش با اشاره به اینکه خدا به ما فرصت داد که حکومتی به نام اسلام تشکیل بدهیم، گفت:‌خدا در آیات قرآن فرمود که علاوه بر برپایی نماز،دادن زکات ، امر به معروف و نهی از منکر کنید. 

بر اساس این گزارش، سردار بابایی به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود:‌

امام حسین(ع) وقتی حرکتش را شروع کردند نگفتند برای ریاست طلبی قیام کردم بلکه فرمودند من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده و به سیره جدم و پدرم عمل کردم.

برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 
برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 
برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 

 

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر شاهد یک تفکر لیبرالی هستیم، افزود:‌شاخصه های تفکر لیبرالی تساهل و تسامح است و این از اول انقلاب هم همراه بود مثل افرادی چون بازرگان که مدعیان این تفکر بودند.

سردار بابایی با تاکید بر اینکه اگر نگاهمان به یک سری از ارزش ها فردی باشد ، وضع به همین منوال است، گفت:‌دین اسلام اجازه فساد آشکار نمی دهد لذا انتظار از مدیران دستگاه‌های دولتی  این است که محیط کاری و اداری را معنوی کرده تا خدایی ناکرده در این فضاها منکری صورت نگیرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جنبه بیرونی دارد ، یادآور شد:‌دشمن در حال تیشه زدن به ریشه انقلاب است چرا که انقلاب ما یک انقلاب اقتصادی یا نظامی نبوده بلکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و ادامه دهنده حرکت انبیاء است.لذا دشمن همه تلاشش را بکار گرفته است تا  حکومت را نابود کند و در این مسیر از همه ابزارها اعم از محاصره، جنگ، تحریم و  تهدید استفاده کرد اما به اهداف شوم خود نرسید.

سردار بابایی در همین رابطه متذکر شد:‌وقتی صحبت از دین و فرهنگ است و ما نیز مسلمان هستیم وقتی از دشمنان حرف می زنیم دشمنان اعم از دشمن جنی و دشمن انسی است که همه جانبه دارند علیه  انقلاب کار می کنند .

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فرموده امام راحل که اگر اسلام از این مملکت برود تا صدسال دیگر هم برنمی گردد، تصریح کرد:‌بعضی ها فکر نکنند اگر دست از ارزش ها برداریم دشمن دست از دشمنی بر میدارد بلکه دشمن تا نابودی ما پیش می رود.

به گفته سردار بابایی  دشمن می‌خواهد فرهنگ و دین ما را  تغییر بدهد و ما اگر دست از حسینی بودن، علوی بودن و محمدی بودن برداریم دشمن همه چیزمان را به تاراج می‌برد.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در موضوع فرهنگ به دلیل تفکر لیبرالی که از ابتدای انقلاب بود ما دچار معضل شدیم  گفت: ما هر وقت در هر موضوعی به دستور اسلام عمل کردیم به پیشرفت رسیدیم و ایران امروز به خاطر عمل به قرآن و پیروی از ولایت به قله های پیشرفت در جهان رسیده است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه همه ما نوکر این مردم هستیم، افزود:‌ همه مسئولان در هر لباسی برای نوکری مردم باید این انقلاب را حفظ کنند و نباید درگیر جناح و گروه شوند.

برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 
برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 

سردار بابایی در ادامه بدحجابی را محصول  فعالیت فرهنگی غلط دانست و گفت :‌بدحجابی یکی از منکرات است و ما منکراتی غیر از این هم داریم .

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه کارمند اداره خود را نوکر مردم بداند، خاطرنشان کرد:‌خوب کارکردن معروف است، دروغ گفتن، تنبلی در راه انداختن کار مشتری و  توقع بی جا داشتن از منکرات بوده و از این دست مصادیق در هر شغلی زیاد است.

سردار بابایی در پایان با اشاره به اینکه باید روش های امر به معروف و نهی از منکر را تغییر داده و به سمت تخصصی شدن برویم، افزود:‌ برای هر اداره ای  یک سری معروف ها و منکرات را مشخص کنیم تا کارمندان آن را رعایت کنند.

 

حجت الاسلامحمیدی نژاد معاون اجتماعی سپاه کربلا در اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور فرمانده سپاه کربلا، دبیران ستاد شهرستان‌ها و دستگاه‌های دولتی  به همت معاونت اجتماعی سپاه کربلا و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند،کمترین اقدام در مواجهه با یک منکر و یک پدیده نامطلوب دینی این است که انسان سرد و عبوس با آن برخورد کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که  بالاترین تخلف‌ها آن است که  پایه‌های نظام را سست می‌کنند، افزود:اهمیت  امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن در گرو دغدغه‌ای است که همه باید نسبت به آن داشته باشیم.

معاون اجتماعی سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه فرضیه امر به معروف و نهی از منکر که در قرآن و روایت‌ها آمده، دارای پیامد‌های اجتماعی می‌باشد، تصریح کرد:‌انجام این دوفرضیه صرفا برای رفع تکلیف نیست چرا که اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارای پیامد‌هایی در جامعه است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به اینکه در مجموعه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه کربلا برنامه‌هایی از قرآن و روایت ها استخراج شده و در حال اجرا می‌باشد، خاطرنشان کرد:‌از پیامد‌های اجرای امر به معرف و نهی از منکر کاهش آسیبات اجتماعی، ایجاد امنیت، از بین رفتن مظاهر فساد، بهبود مسائل اقتصادی و ..می باشد.

معاون اجتماعی سپاه کربلا در پایان ابراز امیدواری کرد:‌قطعا با اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نهاد‌ها و ادارات به این مطلوب دست پیدا می کنیم.

 

برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 

خلیل صالحی دبیر امر به معروف و نهی از منکر مازندران در اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور فرمانده سپاه کربلا، دبیران ستاد شهرستان‌ها و دستگاه‌های دولتی که به همت معاونت اجتماعی سپاه کربلا و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، گفت:‌هدف از برگزاری این همایش تشریح و تبیین برنامه‌های سال جاری است.

صالحی در ادامه به تشریح اولویت‌های برنامه‌های این ستاد در سال جاری پرداخت و افزود:‌مطالبه گری اجتماعی مهم‌ترین اولویت ستاد امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه مطالبه گری اجتماعی  انقدر اهمیت داشت که در ستاد معاونت اجتماعی مطالبه گری تشکیل شد، اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که مردم باید مطالبه از مدیران، مسئولان و حاکمیت داشته باشند.

صالحی در ادامه استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، فرهنگ و مطبوعات را دومین اولویت این ستاد برشمرد و گفت: تاثیرگذاری رسانه در جامعه بسیار بالاست.

این مسئول آموزش تخصصی امر به معروف و نهی از منکر را سومین اولویت عنوان کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امضا کردیم که در سال گذشته موفق شدیم تعداد ۲۴۰۰ نفر ازپرسنل ادارات را در این دوره آموزش دهیم که گواهینامه آموزشی هم صادر شده است.


 
برگزاری اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان مازندران
 

صالحی در ادامه پیگیری و نظارت بر انجام وظایف مصوب در قانون حمایت ازآمران معروف و ناهیان منکر اشاره کرد و گفت:‌هنگام تصویب قانون حمایت برای خیلی از دستگاه ها قانون شرح وظایفی در نظر گرفته است .

به گفته این مقام مسئول نظارت بر اماکن عمومی از وظایف دیگر این ستاد است که در راستای عفاف و حجاب به صورت ویژه پیگیری می شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
جالب بود
dgs
|
United States
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
یکی ار روشهای معنوی برادران .. که مامور شدن به ادارات دولتی :
شوهر ویا محرم ( از طریق استخدام خواهر پسر برادر دختر ) طرف را انتقال میدن به اداره خودشان ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
خدا خیرشون بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار