فرمانده سپاه کربلا مازندران از رزمایش کمک مومنانه در ۳ مرحله با هدف یاری رساندن به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 20 July 2020

فرمانده سپاه کربلا مازندران از رزمایش کمک مومنانه در ۳ مرحله با هدف یاری رساندن به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در این استان خبر داد.

ایستا: سرهنگ سیاوش مسلمی در نشست خبری با عنوان "نهضت کمک مومنانه" که ظهر روز دوشنبه ۳۰ تیرماه در دفتر فرماندهی سپاه کربلا مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه این رزمایش به عنوان یکی از افتخارات نظام‌ ثبت شده است، اظهار کرد: رزمایش کمک مومنانه در ۳ مرحله با هدف یاری رساندن به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا انجام می‌شود.

وی افزود: از هر شهرستانی هر کمکی دریافت شود برای همان شهرستان هزینه خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه با مجاهدت شهیدان و ایثارگران اقتدار کنونی را شاهد هستیم و در دنیا هیچ کشوری دنبال مقابله نظامی با هزینه‌های بالا نخواهد رفت، تصریح کرد: از این‌جهت دشمنان به دنبال جنگ نرم و رسانه‌ای بوده و در این راستا اصحاب رسانه به عنوان مؤثرترین عامل، نقش ارزنده‌ای در مقابله با جنگ تمام عیار و هوشمند دارند.

مسلمی با بیان اینکه مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در ابتدای شیوع کرونا انجام شد، گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در آستانه اعیاد و مناسبت‌های پیش رو در استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس مردم در پشت جبهه خدمات و پشتیبانی خوبی را انجام می‌دادند و این حس در مرحله اول رزمایش مومنانه ایجاد شده است.

فرمانده سپاه با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از اجرای مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، خاطرنشان‌کرد: در استان مازندران در مرحله اول کمک مومنانه بیش از ۳۰۳ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان بین ۹۳ هزار خانواده شناسایی شده آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شده است.

مسلمی افزود: مرحله دوم رزمایش با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با دبیری سپاه مازندران آغاز می‌شود و این قرارگاه در شهرستان‌ها نیز شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: رزمایش در سه مرحله در عید قربان تا غدیر، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر برگزار و در این مراحل کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی و کمک‌های مجمع خیرین جمع آوری می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید شده است، همچنین امدادرسانی به ۱۱ هزار و ۱۹۶ بیمار نیز از جمله اقدامات انجام شده بوده و سفیران سلامت نیز در پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمدند.

 

خبرنگار راضیه عنایتی
دبیر سید احمد حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار